regnet öser ner

Jag har haft en av mina dåliga nätter, dåligt med sömn helt enkelt. Suck! Morgonen såg lovande ut (vädermässigt), inte allt för grått & to.m tittade en försiktig lite solstråle in genom fönstret för att relativt snart försvinna bakom tunga regnmoln, för just nu ösregnar det utanför våra fönster. Igår var jag lite flitig och satte mig och översatt (fr. eng till sv) dom yoga pass jag hade tänkt ha på en ev. kursdag hos Eva i sunderbyn. Jag ska påbörja passen och meditationer på måndag för att jag ska veta och känna in vad jag ska erbjuda. Dvs. Jag vill kunna passen och vara förberedd genom att själv tränat dom innan jag lär ut dom. Det ska bli spännande för jag har inte provat något av passen innan, så jag är lite uppspelt. Ska bli roligt att köra dom. Berättar mer under träningens gång. Jag har även suttit och klicka in svar på en sån här Val sajt (svt.se/val) 50 frågor. Det underliga är att ingen av partierna egentligen tar upp detta med arbetslösheten, det är mer vagt. Och eftersom det är det jag verkligen vill veta är det svårt att få ngt begrepp om hur dom står politiskt. Mkt prat om pensionärerna och ungdomarna, och givetvis tycker jag att ungdomarna ska få hjälp att komma sig ut i arbete, självklart. Men vi mittemellan som inte har någon specifik spikrak karriär, utan valde familj före karriär och nu står utanför arbetsmarknaden. När ska vi bli tagna på allvar? Och när avskaffar dom jobb-utv. garantins fas 3? Som är det mest nervärderande "fas" en arbteslös person hamnar i. Där ger dom arbetsgivaren betalt för att få gratis arbetskraft till sånt arbetsplatsen inte har personal till eller hinner med att göra på arbetsplatsen. Å sen kallar AF detta för utvecklande sysselsättning... snälla -Ge er! Här i fas 3 blir vi omydighetsförklarade. Brottslingar brukar få göra samhällstjänst. Och i fas 3 har vi deligerats ner till under brottsregistret. Men brottslingar har kortare samhällstjänst än en fas 3 arbetslös. I fas 3 får man inte utbilda sig, med hjälp av AF längre.  Inte heller tar dom sitt ansvar, då dom glömde informera om rättigheterna man fråntas i fas 3. Jag hade tänkt att jag skulle läsa upp min engelska, ack, se det fick jag isf stå för själv. Men i fas 1-2 hade det gått jättebra!! Sen kallar dom det för jobb & utvecklingsgarantin, hjälp! Var är jobben min arbetscoach så stort skulle bana väg för? Inte en enda arbetsgivare har han presenterat för mig under 1 års tid. Är jag bitter? Nej, den energin lägger jag inte på det, men visst är jag besviken över att jag inte har några val, och därför känns det tungt. Men visst funderar jag på dessa politikers budskap, ingen av dom pratar om jobben för oss på "botten" av karriären i medelåldern. Suck! Hade jag inte haft min yoga, hade mitt sinne varit mörkt och livet ännu tyngre. Jag har fortfarande hopp om att finna jobb, kanske inte med AF:s hjälp, utan min egen.

   Inget att säga till om...

Ljus, värme, Kram & Hej för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0