ultimana julen

Finns antaglingen inte, men fanns den...Hur skulle den då se ut. Naturligtvis ser den säkert olika ut för olika människor. Min ultimata jul kanske skulle se ut så här: Alla goa & fina släktingar, dvs syskon, sambos, syskonbarn och barnbarn kunde en gång samlas allihopa tillsammans med vår kära Mor. Jag vet att det nu inte är trovärdigt att detta skulle ske, men nu pratar vi om min önskan på den ultimata julen. Jag har ju faktiskt 6 syskon, 15 syskonbarn (om jag kommer ihåg rätt) och 4 syskon barnbarn. Sen bor ju 4 av syskonen i Halland och 2 i Luleå & själv bosatt i Arjeplog. Syskonbarnen är oxå lite utspridda, Linköping, Göteborg, Luleå, halland, min egen i svenljunga & sen var det väl inte fler ställen?? Den ultimata julen skulle alla få plats, knytkalas med mat och endast en klapp per person lämnas i en stor hög under julgranen för de vuxna, barnen får lita andra promisser. Sen kalle anka, äggtoddy och gott julfika med härlig samvaro... mehn... ja, alla kan vi ju drömma... Så ngn ultimat jul efter det konseptet finns dock inte, men vi får ordna så gott vi kan på tre.

Ljus, värme, kram Å Ha det mysigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0