..å en anna sak

Jag hade tänkt att jag skulle se Hellströms senaste film om hunden HACHIKO. Jag har sett trailern å vet faktiskt inte om jag mäktar med att se filmen. Mitt hjärta håller på att förblöda bara av att se trailern "snyft" 
 
Den e så fiiiin. A DOGS STORY är en känslostark film som är baserad på en sann japansk historia.
När Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin husse vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men så en dag återvänder inte husse.
 
Trots det väntar Hachiko troget - men förgäves - på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord. Idag finns en bronsstaty rest av Hachiko, som var av den japanska rasen akita, på den plats vid Shibuya Station, där han troget väntade varje dag.


Hunden e så söt och Richard Geere så bra som hans husse. Tårarna kommer rinna som floder. Så inte ska jag se den på Bio, utan kura hemma i soffan å bara låta tårarna trilla till denna känslofilm.



 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
Trackback
RSS 2.0