Alla Hjärtan helg


Hejsan! I helgen åkte vi till Skellefteå jag å gubben.
Vi kom iväg lite sent på lördag, men vi hade ju inte brått heller. Vi kom fram till skeå vid 15.00. Vi åkte in till centrum och var på claes ohlsson, skulle byta klockan som Micke gett mig, då armbandet var för litet.
 
Tyvärr hade dom ingen med större armband så jag fick pengar istället, så jag får leta vidare efter klocka. sen strosade vi runt lite, handlade frukost så vi hade ngt att äta sön morgon. åkte sen till lägenheten där vi ställde iordning, bäddade sängarna å dyl.
Vid 19.00 gick vi ut och åt på kina resteurang. jag åt kyckling i sötsur sås med räkor och grönsaker, mkt gott!
 
Micke åt tre små rätter å även han tyckte det var jättegott. Till efterätt blev det friterade bananer å glass, mums. Sen hemåt vid 21.00 å titta lite tv. Micke somnade i soffan, så han kom å la sig senare =)
 
Söndag, jag yogade i vardagsrummet å sen gjorde jag frukost, Micke steg upp vid 10.30 sen åkte vi ut å kollade på soffor, samt handlade mat, en sväng på ÖB å sen hem vid 15.00. Vi gjorde mat, köpte faktiskt var sin färdigport mat, snitzel, stekt pot å grönsaker. vi åt vid 16.00 sen slappade vi mest.
 
Micke bidde trött å tyckte vi skulle vara hemma å se tv, men...nä, det gör vi varje dag hemma, så jag propsade att hålla oss till det vi planerat. Så 17.10 åkte vi in till centrum å köpte biljetter till Edge of darkness/ Craven- med Mel Gibson.
 
Den var jättebra =) å Micke tyckte oxå om den och höll med om att det var bra att vi gick. På måndag skulle Micke lämna in bilen på service så vi steg upp båda två 06.30, han åkte vid 06.50 å då gjorde jag min yoga. Han kom hem efter en halvtimme, men jag gjorde mitt pass klart. Han var med på meditationen en stund.
 
Sen åt vi frukost, bäddade sängarna å återställde dessa på sin plats. Packade ihop våra saker å mat. Vid 09.00 åkte vi iväg på en tur och ca 10.00 stannade vi vid EM:s möbler, tittade på soffor igen, for vidare till Mio möbler å
Åhlsells möbler.
 
 
Vi hittade fina soffor, men på jysk hade dom 20% rabatt så vi bestämde oss för att titta på den soffan en gång till. När vi for runt å tittade på soffor, tänkte jag, å delade mina tankar med Micke att det vore kanske bättre med en soffa med lös puff istället för en med fast divan? Nja, han ville gärna ha divan.
 
Vi kollade på soffan hos jysk, men upptäckte på soffan vi redan tittat på att dynorna satt fast vid ryggstödet. hm. så vi åkte då tillbaka till EM å provade en annan, men då fick vi hjälp av en kille som jobbade där, å så blev vi visad en soffa som kändes jättebra. Dom hade en rea skylt så soffan var till ett mkt bra pris. Tyvärr gällde det enbart visnings exet, påstod han... konstigt att det inte stod, resonerade vi efteråt. men iaf, soffan var både fin och jätteskön, med vändbara kuddar och divan som man kunde flytta åt vilket håll man önskade =) Jättebra.
 
 
Så vi slog till å köpte den. Äntligen en ny härlig soffa å den gamla får återvinningen, men vi sparade 2:an å satte in i Tinas rum, för kompisbesökare =) Så, nu har vi en ny fin 3:sits soffa med divan å båda kissarna gillar den redan.
På kvällen 18.30 var jag på Ladys Night här i Arjeplog, berättade och visade om yogan. Kändes jättebra.
Får väl förhoppningsvis lite mer snurr. Det var dock mest äldre kvinnor på LN, men kanske blir det ringar på vattnet?? jag hoppas iaf.
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0