Ny vecka =)

Hallo!
Ja, helgen har förflutit och nu e det måndag igen.
Jag har inte mått så bra under helgen, men känner att det iaf är på väg att vända. Vi gjorde inte ngt i helgen, såg tv och Micke mixtrade med nya pannan för att få iordning på inställningarna. I övrigt har ingenting hänt, kissarna mår bra och ungarna åker väl hem idag? tror jag.

Vi tittade på den nya Sherlock Holmes filmen. Och jag blev nog lite besviken. Jag gillar ursprunget i Sherlocks klurighet men från att ha varit en deckare är den numera action film med en del deckaringredienser. Skådespelet var ok, men Sherlock ska ju vara en mästare på att iklä sig olika masker/roller för att finna lösningar, men nä...inte toppbetyg i denna.
 
Kändes inte som att man fick klura gemensamt med Sherlock, utan allt kom fram i slutet. snopet. I stora hela med tanke på karaktären Sherlock så var nya filmen en besvikelse. Dock helt sevärd och mer i Mickes smak än i min.
 
 
Jag är nog lite film mättad känns det som, på dom här actionfilmerna. Wallander likadant, som vi sett en hel massa. Lite långtråkiga och upprepande. Längtar efter en djupare mer dramatisk film. Avatar var så in i norden bra att jag tror alla andra filmer bleknar. Kanske måste ta film ledigt =) Läsa en bok eller två istället.
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0