jahapp -25 igen

Hej hej! Japp, nu är kylan tillbaka, man hann ju ut å gå EN sväng innan kylan återvände och grep tag i byn. Å idag kom dom å ska byta pannan.
Dom skulle komma vid 07.30-08.00 men bad Micke att be dom vänta till 08.00 iaf. Ja, jag ställde väckarn på 07.15 för att komma mig upp...suck, tungt så jag var bara upp en kort sväng, öppnade kattluckan åt kissarna å sen tog jag på mig myskläderna å la mig på sängen igen, ställde klockan ifall jag skulle somna om...hehe, det gjorde jag så det var bra att den ringde 07.45 igen.
 
Då steg jag upp å gav kissarna mat, å kokade mig en kopp varmt vatten.
Hade tänkt yoga men kände mig stressad då jag visste att dom skulle komma. Så efter vattnet var urdrucket tänkte jag att då e det väl lika bra att gå ut å skotta igen.
 
Å TUNG snö var det, pust. Hade hunnit ½:a gården då första gubben kom å stängde vattnet (ja, jag hade bunkrat upp lite vatten innan, visste ju att dom skulle stänga detta) Han åkte efter ngn ½ timme, jag skottade klart, gud vad trött jag var efter detta.
Snön vägde ju bly. Micke den spjuvern har enbart skotta en enda gång denna vinter, men jag skottar oftast då han jobbar, så det går bra men ibland är det ju så mkt å så tung snö, då önskar jag mig en snöslunga. Att skotta är inte det tyngsta utan att få upp snön på kanterna dvs upp från gården, det e TUNGT, jag lovar.
 
Snacka styrketräning. Tyvärr får jag mest ont av det, då det blir för mkt. Ja,ja sluttjatat om snö (snöar fortfarande dock) så gick jag in å fick blaska av mig hjälpligt i en hink vatten jag sparat för tvättändamål =) bytte kläder.
 
Hann precis klart då kom dom tillbaka. Ut med gamla åbäket (pannan) å det tog ju en stund, å så in i huset med den nya. Den nya är då lite högre än den gamla, så dom kliade sig i huvudet å så tyckte den ena -Du kanske kan städa här inne där den gamla stod? Hm, det hade jag iof tänkt, men kruxet var då att jag hade inget vatten.
 
Inte lätt att städa då. men jag sa att det fixar jag å dom åkte på lunch kl. 11.00 så klia sig i huvudet å leta ngt medel jag kunde använda, hittade ett å sprayade på. hittade mina skurhandskar, svamp å borste å börja gno. Ingrott blir det ju då det stått en panna där i 10 år =( Men eftersom jag innan tänkt till å sparat vatten, så använde jag lite till att skölja svamp å få bort skiten från golv, väggar å rör. Blev hyfsat rent iaf.
 
 
Kissarna gillar inte då det springer konstiga gubbar här så så fort jag var klar med skurandet så ville båda komma nära å mysa en stund medans jag tog mig en kopp te. Så, nu e det bara att vänta å se om dom ska luncha länge eller bli färdiga ngn gång idag. Ska skicka grattiskort till systersönerna, ena fyllde ju den 13 jan å den andra 30:e jan =) sent, men bättre än aldrig.
 

Pep ju iväg ett sms å grattade på dagen iaf. Får nog göra det till systersonen i Luleå oxå, för posten e ju lite långsam härifrån, å jag e glömsk. Skulle ju skickat det redan igår...hehe...jaja. Jag e öm i mina muskler, kanske kan jag ev flirta till mig lite massageberöring av Micke? Men vet att han inte riktigt vill, men jag kan ju hoppas om jag ber snällt. Ikväll kommer ungarna oxå, fullt hus igen.
 
Konstigt ändå, ibland tycker jag det e så trevligt att vi har besök, men ibland som just nu tycker jag att jag/vi aldrig får vara ensam?? men det har väl med det berömda humöret att göra.
 
Mickes mor ringde igår och var orolig att hon inte skulle få Gratta Tina, men jag lovade att det var lugnt, å fika på Lördag som gällde nu...tror jag, men man vet ju aldrig med dom barnen? vips har hon inte tid på lördag heller av en eller annan anledning. Så, nä...ngn energi å planering lägger jag inte upp nu.
 
Jag har kladdkaka i frysen å grädde att vispa i kylen då det passar sig att fika. present, nä...  Han efterfrågar inte om "vi" ska ge ngt, då får det vara så. Jag vill/ville ju däremot att han ska/skulle vara med då Robert fyllde år, å det var han även om jag hade ett tips med på ett hörn.
Det är ju roligare att ge tillsammans, i min värld iaf. Men alla tycker naturligtvis inte lika som jag, men detta e ju min blogg så jag får tycka alldeles ensam. pilutta sig!


Här e en bild på den nya pannan =) snygg va?! öhh... men bra att ha om man vill duscha å ha vatten i huset.



 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0