Nyårsdagen

Nyårsafton förflöt i lugnt tempo, förutom vid spisen. Men man ska akta sig för att vara för kaxig då det gäller vitvaror. Naturligtvis så ville diskmarskinen inte vara med…JUST den dagen man ska ha gäster!! Så jag förberedde förrätten, lax-räkbakelse, kokade potatis för moset som skulle vara till planksteken, köttet var marinerat å klart. Men middagen gick hur bra som helst, alla tyckte det var Jättegott. Men det är en hel del jobb att vara 6 personer som ska äta plankstek, att få alla plankor klara samtidigt. Efter maten, som i stort sett tog två timmar, blev det kaffe/te och efterrätt; marängswisch i portionsglas. Sen hade vi beslutat att ha lite julklappsutdelning, så det hade vi. Vi fick lite pengar av Mickes föräldrar vilket vi har satt undan till soffa så småningom. Vi har en hel del kostsamma projekt till sommaren, så det gäller att hålla i pengarna. Sms:ar med sonen idag =) Han e lite seg å jag oroar mig ifall han kommer att hinna el inte till tåget, låter segt. Micke blev lite överförfriskad igår, men då det var nyår får jag ha överseende med det. Jag hoppas det blir lugnare nu när dessa storhelger dragit förbi. Älskar ju min gubbe. Vi fick även ett sent och kort besök av våra grannar, vilket var trevlig. Vi lovade iaf att försöka träffas lite mer, som goda grannar. Sen hoppas jag på ett härligt och aktivt 2010, med mkt rörelse och en del äventyr. Jobb framförallt, är trött på att gå hemma. Visst finns det alltid att göra när man går hemma, men jag längtar iaf efter andra människor att prata med. Nu kommer ju sonen min och vi får lite mer rörelse, lite skoteråkning å dyl. Det ska bli jättekul. Micke ska vara gullig och låna en skoter från sitt jobb så sonen får ngt att köra på. Då blir han (och jag) glad. Skönt att temperaturen vänt, är endast -13 idag. Mickes son Pontus ska på galtis pouda och åka bräda med kompisarna. Det är backen man åker till om man bor här i Arjeplog. Annars är dagen lugn och återhämtande idag. Våra nyårslöften blev att vara här och nu och mer rädd om varandra och kroppen, den som ska vara vårt tempel behöver få en igångsättning. Båda har vi ökat i vikt under -09, vilket inte är smickrande för ngn av oss. Så mer rörelse och mer kärlek =) kan ju inte vara så svårt?

                                              

Carpe diem och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0