regnigenväder

Igår var jag på min motionsrunda, solen sken och det var varmt å gott. I helgen har gubben sina barn här. Jag ville åka till stugan, så jag packade mat å väskor, samt stolarna vi köpt i Boden. Gubben skulle komma senare på moppen, så kunde han åka hem igen sen. Jag körde pickisen ända fram till stugan, vilket inte är helt lätt, med tanke på vägen dit. Nu gick det bra med lite trix å fix. Gubben kom senare å vart nog lite imponerad över att jag kört ända fram, dock lite orolig oxå. Men vi fixade lite mat runt 16 tiden å vid 17 åkte han hem igen. Jag njöt av stillheten och tystnaden, läste lite och senare gjorde jag ett yoga pass på nya altanen, jättehärligt. Värmde bastun och bar vatten. Diskade medans jag väntade på värmen. Badade bastu ensam, men då jag var klar hade gubben skickat mess att han oxå hade velat bada. Jag tyckte att det var väl bara att komma, stugan är 10 min bort. Då gjorde han så, kom på moppen å badade bastu, stannade å spela yatzy, vi vann var sin omgång innan han puttrade hem igen på moppen. En skön och trevlig kväll.
Vaknade på natten av värsta ovädret, det stormade och åskade utanför stugan. Jag är ju inte van att sova där ensam, så det kändes aningen kuskligt. Steg upp 07.30 å knixade & trixade pickisen tillbaka på vägen å körde hem i ösregn. Sonen messade igårkväll att han behövde pengar, så det var bara att skynda hem å föra över lite så han kunde ta sig till göteborg. Han är nämligen på väg uppåt.
Kissarna har fått mat å ute på altanen satt ärkefienden "nisse" så jag var tvungen att köra iväg honom därifrån innan kissarna vågade sig ut. Nu är det lugnt i huset, gubben å barn snusar å sover. Tyvärr blir d ingen motionsrunda just nu, då regnet öser ner. kanske klarnar det upp igen? men då...

Ljus, värme, Kram å hej!


EN BLÄNKARE!

Ny dag på "En konstig Yogadag"
Tisdag den 10 Augusti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0