SJ-Tack!

Jag vet att jag många ggr tyckt att sj varit urusel på service... men ngt har definitivt hänt. Min ådåga till son (den goa) är ju nu ute å reser, bla till mig denna veckan. Men när han åkte till sthlm skulle han hälsa på en tjejkompis. Då visde sig denna kompis åkt till sin mor i Gävle å var inte kvar i sthlm. Så då köpte sonen biljett till Gävle å missar tåget!! Han i sj luckan, en äldre herre menade att biljetten han köpt skulle han inte få tillbaka några pengar på, utan fick skylla sig själv. Då ringde jag sj huvudkontor, fick tag i en trevlig tjej som hjälpte till så sonen fick en trafikstörningsbiljett uptill den biljett han köpt, å kunde då åka med nästa tåg utan att behöva betala en ny biljett. Tack SJ. Igår ville sonen omboka hembiljetten för att få stanna längre, typ en vecka. Jag satte mig igår vid datorn, dock på tok för trött för uppdraget att boka om ngn biljett men efter påtryckningar så satt jag där å skulle försöka. Det slutade i katastrof, jag avbokade hans biljett...å thats it! Gick inte att omboka eller något å jag fick enbart ett kvitto på att jag just avbokat hans hemresa och hade ingen rätt till pengarna som biljetten var värd 748:- Va! hjälp, dettta var ju inte vad jag tänkt. Fräste vilt omkring mig på gubbe å son över att jag inget fattade. Vad hände? Vart är pengarna, vad har jag gjort?? Ja, nu lugnade mig både son å sambo -Du kan inget göra ikväll, ring imorgon. Jag har sovit oroligt och med mardrömmar, varit ilsker å förvirrad i mina drömmar. Iaf, jag steg upp 08.30 och satta mig vid datorn. kollade igenom min stora miss å upptäckte då att på biljetten stod det: Biljett som du har köpt med flexibilitet "Kan ej ombokas" kan varken ombokas eller återbetalas. Jasså, jaha...vad tusan gör jag då? Ringer SJ med modet lika med noll efter min blunder. Hade avbokat en biljett som inte var ombokningsbar och ej heller skulle återbetalas. Typiskt! Jag pratade först med en kille, han blev aningen stressad över situationen å tyckte detta var för trassligt för honom, skickade mig vidare å jag fick prata med en tjej. Mkt trevli sådan. Hon förklarade att jag avbokat och egentligen inte hade rätt att få tillbaka några pengar, detta stod på biljetten. Jag sa att jag förstod detta och förklarade att jag gjort fel, och hade helt enkelt inte läst detta igår då jag var å knappade om på datorn. Men hjälpsamma som de är på SJ nu för tiden fixade hon så sonen iaf fick tillbaka sin biljett, så att han kan åka hem på fredag den 30/7. Dock gick det inte att boka in honom en vecka senare, pga den biljett jag köpt, var ju inte ombokningsbar. Ja,ja man lär sig alltid ngt. knappa inte in saker på datorn om inte hjärnan är alert. Tusen tack för sj;s jätte hjälpsamma anställda.

ljus,värme, kram å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0