Home sweet home

Nu e jag alltså tillbaka i Arjeplog, efter min resa. Nu ska jag inte hålla ngn på sträckbänken längre, utan jag har varit ner till min son i Svenljunga. Han flyttade isär från sin flickvän å fick en etta. Med lite hjälp av sin mor (dvs jag) har han nu fått iordning sin lya och kan numera kalla det för sitt hem.

När jag kom ner till Göteborg kom han å mötte mig, vilket gladde mig. Inte kul då man inte blir mött då man sticker ut å reser. Jag åkte ju redan Tisdag den 25/5 och sov över hos Eva E på hennes kafé. Hon bjöd på god mat och prat, var oerhört frysen då jag kom, och anade feber då även halsen värkte. men fick låna värmekuddar å extra element. sov ändå rätt ok.

Eva skjutsade mig till flyget kl. 0900 på morgonen den 26/5. Mellanlandade på arlanda å fick vänta där ca 1.45 innan flyget gick vidare. Kom till Göteborg, å jag å son tog en fika. Meningen var att vi skulle käka ngt, men det fanns inget vettigt matställe på flygplatsen, så vi beslutade oss att åka till Borås.

Väl där gick vi å käkade en pizza å kl var bortåt 18.30 fick veta att nästa buss till svenljunga skulle gå 20.30 Pust. så då tog vi en sväng till knalleland med väskor å allt. där köpte vi lite mat, en madrass att blåsa upp, kudde, handduk mm. vi träffade en av sonens kompisar då vi var tillbaka i Borås C, en trevlig tjej.

Sen kom vi då äntligen hem till sonen. Trött som bara den efter långa resan. Har även Träffat flera av sonens kompisar under veckan, samt numera x-flickvän å fick se å kela lite med de små kattungarna. Mamman Puma var på vift, men idag torsdag fick jag meddelande att hon varit på en flyttbil å hamnat i Göteborg!! men L skulle få hem henne igen. (skönt att hon inte råkat ut för ngn olycka)


Under en vecka har jag hunnit städat, hittat tvättstugan å tvättat, å fixat åt sonen i lägenheten, samt hunnit till Ullared å träffat syster, sen vidare på måndag till Göteborg å träffade brorsdöttrarna å x-svägerska mfl, var jättetrevligt. Var på min brorsdotters Aja:s Examen på tisdagen, Så vacker i sin studentklänning å fina mössa.

 

Allt gick bra hela dagen, M hade hyrt lokal för sin dotter å vi vart ca 32 personer som fikade smörgåstårta å kärleksmums, samt N:s kakor med Ajas bild på...gottis. Samt att jag blev chafför å har fått köra bil i Göteborg, hihi. Jag har aldrig vågat köra där förut, men nu guidade dom mig fram å allt gick som smort, förutom några missade korsningar.

Men...det berodde på M å att hon inte sa till i tid :) å sen den långa vägen hem på onsdagen. Startade 10.30 från göteborg å kom till Arjeplog 20.00 igår kväll. Dagen idag torsdag (dvs dagen efter resan) har varit lugn. imorgon stugan, antagligen hela helgen. Altan ska byggas nu, och vedbon ska målas.



lite bilder:

Öppnar paket på studentskivan

Kärleksmums å bildkakor

Utsikt från N:s lägenhet i göteborg



privatlivet i storstan...



sonen får sitt burr fixat...

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0