slut på midsommar!

Japp, nu e helgen avslutad, nästan iaf. Söndag idag å just nu är jag hem en sväng till kissarna för dagens morgonmål. Inga råttor, fåglar, ödlor eller möss är funna innomhus, tack å lov för det. Vaknade redag 07.00 imorse, av ett ljud i stugan. Lät som om vi fått möss på taket?? Får kolla detta sen. Tror naturligtvis inte att några möss är där, men vi har faktiskt en liten fågel som fått fågelungar under taket. Dom kvittrar friskt. Tyvärr har inte vädret varit så roligt som vi hoppades. Igår var en rätt mulen dag, vi gjorde inte mkt i stugan...men kan vara skönt att bara vara. Blev ju lite yatzy, fia med knuff, kortspel "chikago" och Kina-schack. Jag hade himla bra spelflyt, vann mkt men gubben vann i yatzyn. Förutom spel, prat och lyssnandet av musik så gjorde vi inget mer än så. Idag skiner solen men det blåser kalla vindar. =) så´det e lika illa det. Midsommaraftonen blev även den lugn, sill,potatis med tillbehör å tårta till efterätt. Bastubad å även en yatzy. Jag tog mig någon cider å en killkenny öl, gubben tog några öl, å även några för mig med. Lite bilder från stugan å den fina altanen. Nu är det bara taket som ska upp. Vi byter tak även på stugdelen när vi ändå sätter ny plåt. Hoppas även din midsommar var trevlig!

Ljus, värme, Kram å Hej!



Taknockarna på plats



Dukat med sill å potatis =)



Mmmmm, fint =)



Lite piff



Inte alltid kan man återge ljuset, men det var fantastiskt innan ett kort
oväder bröt lös. Midsommaraftonskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0