Stormbyar

Vi åkte till stugan igår fredag. Det blåste ordentligt men vi hoppades att vinden skulle mojna av...men icke. Jag påbörjade målandet av vedbon, gjorde ena sidan och dörrarna. Efter det var jag helt slut i leder och knopp av den eviga blåst som ven runt huvudet. Jag hade dock varit präktig och tagit på mig en mössa samt handskar, bra brallor och linne, skjorta samt fodrad jacka.
 
Ändå kändes det som jag vart genom blåst av den kraftiga vinden :( Jag hann även med att måla två sidor av altan timmret på en stock och grundade ena sidan av ändorna på stugan som Bo sågat av. Grillade kött/ kyckling och gjorde middag och runt 18.30-19.00 gjorde vi "kväll" och Bo med hunden Sally åkte hem. Då tog jag å gubben det lugnt, spelade både kort å Yatzy innan vi gjorde en rätt tidig kväll å stöp i säng runt 22.00.
 
Idag vaknade jag vid 07.00 men stugan hade tappat sin värme å det kändes kallt att stiga upp. Så jag låg där i sängen å gruvade mig, hoppades att kaminen själv kunde fixa ngn värme, men fick ge upp vid 07.30 och klev huttrande upp. Slängde på mig kläderna å gjorde eld i den iskalla kaminen som inte förstod bättre. Ut till utedasset å upptäckte då jag stack näsan utanför stugan att det blåste än värre idag...suck! Gubben väckte jag vid 08.30.
 
vi beslutade att åka hem en sväng å mata kissarna och jag ville yoga hemma. Gubben åkte tillbaka och själv har jag gjort ett kortpass yoga, satt igång en tvätt, ska äta lite frukost och sen antar jag att jag ska cyckla tillbaka till stugan. Även om det känns lite motigt i blåsten.
 
Men jag ska ta med en bok och kan ju alltig sitta inne i stugan å läsa, serva gubbarna med mat å kaffe då dom blir sugna. Vi kanske sover över ikväll oxå, men då måste vi nog ta en bastu å värma oss innan sänggående.

Ps; Lycka till LBB på tävlingen. Ds



Vårt utedass!!

 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0