Kattungar

Hejsan! Sonen ringde igår, uppspelt å glad, deras yngsta katt Puma höll på att föda små bebisar, dvs kattungar. Den första hade kommit ut, en svart men Puma hade i förvirringen över att bli mamma å ha ont bitit av ena lilla foten på sin första bebis istället för navelsträngen, aj,aj, å aj. men det kom tre små liv till, en vit , en lite gulare och en till svart.

Jag sa till sonen att den första lilla missen måste dom nog ta bort då Puma bitit av tassen på den, eller kontakta en veterinär för ngn typ av utlåtande. Det blev beslutat att ta bort den första lilla kissen å låta de resterande friska och hela vara kvar.

Detta var inget lätt beslut, tungt att ta bort ett litet liv då man sett det födas fram av sin kisse. Men det gick ändå bra trots sorgen, tog sonen sitt ansvar å hjälpte den lilla tillbaka till andra sidan. Nu e det tre små kattungar i Svenljunga å en trött liten kattmamma. Grattis till er.

Idag onsdag har jag återigen sovit extremt dåligt. Vaknade vid 02.00 med sprängande huvudvärk, försökte att somna om för att det skulle gå över, vid 04.00 var jag upp å tog två panodil + en förebyggande migräntablett. slumrade om, väckarn ringde 05.30 å väckte mig, huvudet spränger fortfarande, ok... hemma idag då.

Så jag försöker somna om, men jag drömmer tom om huvudvärk å kommer inte ifrån mitt värkande innehåll. Så vid 06.30 tar jag ytterligare tabletter, å slumrar en stund. Men för er som inte brukar ha just "min" huvudvärk kan jag bara erkänna, det går baske mig inte att sova bort värken.

Jag orkar inte göra ngt, kan inte sova å hur jag än gör sitter den där jobbiga huvudvärken som ett slag i ansiktet, jag e LÄSS!!!! så idag blir det bara att försöka överleva å hoppas den försvinner någon gång =(

Arbetsförmedlingen ska ringa idag, å jag får nog ta upp med honom att jobbet är tyvärr för tungt, vi måste hitta ngt annat. Jag orkar inte vara där, blir sjuk själv på kuppen. Muskelvärk å så denna huvudvärk som jag inte haft på mkt lääänge är nu tillbaka.

Å även om jag gärna vill hitta ett jobb, kan jag inte jobba mig sjuk, då får jag ju ändå stanna hemma å bli sjukskriven, vilket inte var min tanke.

Bild på de små;
Tror dom ska heta, Ches å Gizmo. den tredje ska kompisen camilla ha, så hon döper den sen.

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

Trackback
RSS 2.0