En dag i taget

Det fanns en gullig lite serie förr i dagens tidning som kallades; Kärlek är... Det var en tecknad man & en kvinna. Där dom båda varje dag visade ngn typ av omsorg, vad kärlek var för dagen. Så mitt dagens citat blir: Kärlek är då man kan förlåta och glömma, ta tag i problemen och lösa dom gemensamt.



Jag har en längtan
att dig nära få vara
att få känna din lena hy
och din kärleksömma kropp
Att få beröra dig och känna
den sanna kärleken

Min längtan är komplex
kärlek är alldrig lätt
kiv & gräl finns där oxå
Vill ändå leva den med dig
krypa intill dig på kvällen
se dig mitt emot mig till middagen
stryka din panna
kyssa dina läppar
öppna mitt hjärta för dig
& hoppas du vill öppna ditt

För den sanna kärleken
må vinna och hoppet är
det sista som kan försvinna
Min längtan att dela
vardagen med dig
är så stor,
den som säger
att kärleken är enkel
har den aldrig fått uppleva


Ge oss sinnesro att
acceptera det vi inte kan förändra 
Ge oss mod
att förändra det vi kan
och förstånd att inse skillnaden

Låt dock aldrig vår sinnesro bli så total att den släcker våran indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför kinderna och vreden slocknar i våra bröst.

 

Låt oss aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt oss aldrig tvivla på förståndet bara för att vi är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.

Var gång du ser en nyutslagen blomma, ler himmelen emot dig!

Jag älskar min gubbe av hela mitt hjärta.

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0