60 års dag

För min kära syster. Idag fyller hon verkligen mogen kvinna =) Jag ringde å grattatde, t.om sjöng för henne runt 10.00 i dag. Hon berättade att hon blivit väckt av dagispersonal och 16 barn som sjungit för henne i trappuppgången, och hon fick en blomma =) Det gillade hon. Mor ska åka dit idag, annars är det inte så ofta hon kommer på födelsedagar, men nu skulle hon få skjuts av Carina & Conny för C skulle jobba, så det passade bra. Syster undrade då jag pratade med henne om jag trodde att Mor skulle komma? Näää, det tror jag inte, kallt å vinter, så jag tror inte hon kommer. Efter samtalet ringde jag Mor & berättade att syster var ledig så det var nog bara att åka dit och överraska =) ja, lite bus får det ju ändå bli. Idag har vi -22 grader kallt, så jag ska till Luleå nästa vecka, då åker jag inom å ger syrran en kram. Hon har nämligen redan fått present då hon & dotter Linda var på resa, samt att då jag sist var i Luleå fick hon en underklänning för 299 kr av mig utöver det vi redan lagt. Så, nu får hon då inget mer än ett kort. Som jag naturligtvis inte fått iväg i tid, men är nog framme där imorgon.
Idag har jag tvättat, och tog en promenad & handlade å postat grattiskort. Igår fyllde brorsonen Ante 37 år, oj vad tiden går. Han fick grattis elektroniskt, då kommer det då i tid. Dagens middag blir korvstroganoff/ris/sallad då matidéerna är på torken. Jag vill ha lite rörelse i mitt liv, så jag gick förbi badhuset & kollade sim tider. Så nu ska jag börja vattengympa på måndag, motionsimma torsdag och lördag...bara för att komma ut och göra ngt annat. Jag önskar det funnits ngt gympapass, med bara vanlig motionsgympa. Men, nu för tiden e alla pass så komplicerade att det finns inte längre vanliga motionspass. Och här i Arjeplog...finns inte mkt att välja på.

Ljus, värme, Kram och extra Grattis till syster
Hej svejs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0