åter i vardagen 26/11

Tillbaka från min Luleåtripp. Startade med att åka & besikta Volvon på tisdagsmorgonen, sen vidare mot Boden. Där handlade jag lite och sen ett besök hos frissan "Frida" som jag tycker klipper mitt hår bra =) Så även denna gång, fick rak lugg igen istället för snelugg som jag tidigare haft. Kändes bra att byta. Sen vidare mot Mor, kom fram till henne ca 14.40 & då hade hon väntat lääänge =) Fick Te då jag kom, satt bra då jag inte ätit sedan 08.00 på morgonen. Runt 17.00 åt vi kyckling, ungspotatis och en god champinjonsås, lite grönt oxå. Jättegott, då magen verkligen kurrade vid det laget. Sen lite prat & kinaschack, & yatzy. Där var vi rätt jämna och i båda spelen vann vi varsin gång =) Lite tv & sen la vi oss efter att vi sett Navy CIS vid 22.00 vaknade runt 07.30 på onsdagen, klev upp, Te & sen ut & satte i motorvärmaren, skulle åka vid 10.00. Bar in en arbetsbänk till Mor från garaget, samt 4 backar ved och klöv lite tändved i en hink. Sen var det dags för frukost och 09.50 åkte jag vidare mot Luleå och den mässan som AF erbjudigt mig att åka på. Där var det dock rätt få företag som jag kände ngt intresse av, så jag lämnade in 2 CV av de 7 jag tagit med mig, stannade till vid Trygghetsrådet och fick lite ytterligare tips på CV:n och hur jag ska söka jobb =) en ny tanke gav dom mig iaf. Sen till storheden och hämta madrassen jag & Gubben beställt och redan betalat på Jysk. Handlade lite kattsand och leksak åt kissarna (såklart) Därefter åkte jag till syster E å gav henne en grattiskram i efterskott och lämnade två grattiskort till Fredrik & Magnus där så får hon dela ut dessa till dom. Fredrik fyllde ju 25 i oktober, men kassan & fantasin har varit skral... så han fick ett kort med en slant i. Magnus får dock bara kort i år, pga den skrala kassan. Sen skulle syster ha lite pengar för mat som hon bjudigt Mor på. Så uch så fort pengarna rinner iväg då jag besöker Luleå. Kunde inte sova hos syster denna gång för hon skötte sin dotters katt, så jag ringde Eva min vän och fick sova där. Vilket var ett mkt lyckat koncept, med samvaro, prat mat och bastubad, härligt. Vaknade 03.30 med migränliknande huvudvärk, men hoppades att detta skulle släppa om jag somnade om...nä, väckarn ringde 06.30 och huvudvärken värre än någonsin. Klev upp och tog en ½ migräntablett samt två panodil, Eva hade oxå stigit upp och fixat frukost...tyvärr har jag 0 matlust vid svår H-värk. drack Te & åt en liten yogurt. Gjorde mig iordning för att åka in till stan & få en Behandling av Maria... Bilen startade INTE!! Hjälp, huvudvärk och krångel...skit. Eva försökte starta sin, men pga jag fått ha motorvärmaren på i min var hennes bil IS. Den startade inte, klockan gick och fick inse att på behandling skulle jag inte hinna. Suck, den skulle vart behövlig i allra högsta drag idag. Vi gav upp och 08.00 gick vi och la oss igen efter allt stök. Tog resten av migräntabletten då illamåendet satt igång och hjärnan var för stor för mitt kranium, dunk,dunk. Somnade till slut och väcktes av gubben som ringde 10.30 och ville höra hur det gick. Efter samtalet steg jag upp, även Eva kom upp (tydligen behövde vi extra sömn båda två) Min migrän hade lättat, bara hemsk huvudvärk kvar. Vi åt lite och gjorde oss iordning för nya försök. Eva fixade startkablar och vi fick instruktioner av gubben hur vi skulle sätta dessa, ja, batteriet sitter nämligen inte i motorrummet så detta var nytt för mig. Men det gick bra och bilen startade äntligen, gubben sa att nu behövde den gå en timme (minst)  innan jag kunde stänga av den. Hm, klockan hade ju tickat iväg, så Eva föreslog att hon skulle följa med till Willys. Så kunde jag handla och Eva vänta i bilen som då kunde gå på tomgång. Så sagt & gjort, åkte till willys med Eva väntandes, å det tog ju sin lilla tid. Åkte tillbaka med Eva, Tankade och begav mig mot Arjeplog kl: 14.00 Kom hem vid 16.30 - trött av att haft migrän, biltjorv, handlat och kört i mörkret hem. Väl hemma packade vi in varorna och jag lekte lite med kissarna som saknat mig lite grann =) Tv och sen bädda om med ny madrass i sängen, den blev mjuk & skön i motsats till den stenhårda bäddmadrassen som var där innan. Så, jag har sovit jättegott men vaknade ändå med huvudvärk idag, dock inte lika illa som igår.
Dagen idag blir antagligen lugn, lite koll på CV & jobbsök, tvätt & dyl. -15,8 visar tempen och lätt snö kommer från himlen.

Ljus, värme, Kram & Hej!





CHANTI, min sötnos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0