en dag mitt i

Dvs; en helt vanlig dag. Inte mkt som hänt. Steg upp, seg och känner mig hopplös...Jobbigt när jag nu känner det tråkigt att stiga upp oxå, känns meningslöst. Iaf blev det lite yoga, vilket fick mig att må aningen bättre. Beställde en ny baddräkt idag, vilket kändes bra. Har kollat upp badtider oxå, så när baddräkten anländer blir det bad 3ggr veckan, vilket är bra för hela kroppen. Men mest är det för att komma mig ut och se lite andra människor än husets väggar. Sen det vanliga sysslorna, disken, tvätt och lek med Chanti. Dammsugit och duschat, pratat med en vän och med sonen. Sen kom gubben hem och jag gjorde middag, fisk och ungsbakad potatis/ morötter/ & palsternacka. Till detta lite tunnbröd och dryck. Jag har tänkt ringa bror flera dagar så ikväll tog jag mig i kragen & slog honom en pling. Inte för ngn speciell anledning, bara prat och kolla läget. Hans sambo Lena har fått fast jobb efter jul, skönt för dom =) sen lite tv och nu är det strax dags att avsluta dagen och slänga sig i bingen för nattens skönhetssömn. Jag försöker verkligen tänka positivt, att tiden som nu står still är en mening med, fast jag egentligen inte ser det just nu. Annars går jag under och deppar ihop alldeles. Men meditation, yoga och snart bad ska väl ändå hålla mig flytande tills ett jobb dyker upp. Jag är iaf frisk och behöver iaf inte må fysiskt dåligt. Så, redo som den värsta scoutern för att kavla upp ärmarna och få hugga i och börja jobba. Jag lusläser jobbannonser, men ännu har inget jobb dykt upp. Men, det kommer väl när det är dags, HOPPAS jag.

Ljus, värme, Kram & Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0