efter helgen

Hej hopp, de av er som nu läser. I helgen var jag till Luleå och umgicks med släkten (mest) Åkte på fredag, och det var INTE lätt att lämna chanti som följde efter mig hela morgonen och när jag skulle gå var hon så enni å ville promt följa med ut. Hörde henne jama efter mig då jag låste dörren...å, lillan...e ju snart hemma igen. Åkte till Luleå och direkt till M, för en ny typ av massage. Den var verkligen annorlunda, lätt men ändå kändes den i djupet av kroppen. Tyvärr kommer jag just nu inte på vad den hette. Därifrån tänkte jag ränna lite på stan, men messade S och kollade om vi skulle ta en fika tillsammans, dottern var hemma å följde med. Så vi hamnade på dagoberts där jag åt en räksallad. gotti. därefter flanerade vi runt på tiimari, å shopping innan S & dotter var tvungen vidare. Jag smet in på kappahl å fyndade en tunika/klänning som jag tyckte var fin. sen till syster E å landa. systerdotter L dök upp med tvätt, å det bidde lite yatzy innan idol, som vi såg tillsammans. Tyvärr åkte country sångaren Chris ut, bu. Sen natta å på morgonen lite lätt yoga, frukost å syster A-s kom, vi åkte även & hämtade upp systerdotter L på väg mot flygplatsen för att möta upp södersystern Å. Kul. Vi åkte in till stan allihopa & shoppade på, så pengarna bara rullade mellan fingrarna. uch. Men trevligt. sen hemåt mot syster A-S där vi åt en macka & lite snack, skoprovning & planering inför kvällen. Vi skulle på Tascana & äta, där var det visst väldigt god mat. Lät ju hoppfullt. Hem till E där Vi duschade , provade outfits & blev till slut klara. Syster A-S & Å kom till E där Å fixade allas frisyrer. Sen fick vi skjuts av syster E:s son F som oxå skulle med till resteurangen och äta. Där vid 19.10, Jag beställde in en pasta med skaldjur, tyckte det lät gott. De flesta andra förutom syster A-S sonhustru Mia som oxå beställde in pasta var det plankstek som gällde. Tyvärr var inte pastan god, smakade mest grädde och fett med lite smak av skaldjurs, så efter 4-5 tuggor gav jag upp, det vände sig i magen. Tur att jag beställt in en vitläksbröd till förrätt, annars hade jag inte fått så mkt i mig. Även Mia tyckte det var för mastigt. Så tyvärr blev det ingen gormé middag som jag hoppats. Däremot var alla andra otroligt nöjda med sin mat, systerdotter L hjälpte till att tömma maten min på skaldjuren =) men även hon tyckte det bidde för mkt.
Kvällen fortsatte sen hemma hos Systerdotter L, där vi surrade, lyssnade på musik och umgicks. Fick en fråga av L, -Varför dricker du inte, & släpper loss? Ja, jag har ju kommit till en platå i mitt liv där jag inte tycker att alkohol ger så mkt av det positiva, jag nöjer mig med en cider el två för att det är gott, men undviker berusningen. Jag kan ha trevligt ändå (även om jag inte längre är så partysugen, mest trött) men tyckte att vi hade trevligt. Tyvärr var det ju otroligt lite folk ute och dansade på cleo till bandet Svennes, inte för att dom missade ett "bra" band direkt, men det är tunnsått med dansställen i Luleå. Så förhoppningen var väl för några att kunna få in ett span el så. Men vi var hemma runt 01.00 & det var skönt att få gå till sängs. Söndag morgon steg jag upp & duschade, sen kom syster Å till oss & vi begav oss ut på en expidition av att leta lykta till Pappas grav. Vi köpte lykta, ljus och en lyktpinne på claes ohlsson inne i stan, for sen till graven. Där fick inte gravljuset plats i gravlyktan, suck! Så då körde vi till coop & där hittade vi en annan lykta, samt att vi köpte lite ljung att sätta på graven. tillbaka till hertsön & grav, där vi planterade och tände den nya lyktan, blev till slut riktigt fint. Sen till A-S & Å packade sina resväskor och vi åt lite innan vi så körde till Gunnarsbyn & en väntande Mor. Vi kom fram & fick sätta oss till bords med Palt =) mmmm gott. sen lite surr, & yatzy & mer surr, sen sängen vid 00.30 vaknade måndag morgon runt 07.30 sen full rulle, frukost, klippa pannlugg, Å gjorde fläta åt mig. Sen masserade jag Å:s axlar och Mors ben. klädde oss och åkte till Boden, lite "fönster"shopping, matinköp och en fika som Mor bjöd på innan jag styrde bilen hem mot Arjeplog igen. Jag kom hem vid 16.15 packade upp maten & sen stekte jag palt. Gubben sjuk och febrig och ingen större matlust. Chanti glad och jättebusig. sprang & apporterade sina leksaker till mig så vi skulle leka. lite tv sen stupade jag isäng. Sov riktigt gott hela natten. Tisdag; yoga, och lite hemsysslor, gubben hemma från jobbet. tvätt & matlagning en lugn kväll framför tv & sen säng.
Inte hört ngt om jobb ännu, men hoppas Hoppas HOPPAS!!!

Ljus, värme, kram & hej!

Mor hade gjort troll, som jag ritat.



Syster Å och Mor tar en kopp fika
& en rök vid fläkten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0