Mehn...inte ett dyft händer

Suck! Inte ett dyft har hänt här hos mig och jag är supertjurig över att jag inte får några som helst svar från människor!!! Vintern är ett faktum, går inte ens att hoppas att den töar bort...snyft. Idag kör jag till Luleå. Svärfar ska in till sunderbyn och operera in En pacemaker, som också kallas hjärtstimulator eller pulsgenerator, hjälper hjärtat att slå i en adekvat frekvens och därmed förhindra långsam puls. Miljontals människor världen över har fått pacemakers implanterade och kan tack vare dem leva ett fullt normalt liv om ingen annan hjärtsjukdom tvingar dem till fysiska begränsningar. Så operationen är ingen större historia, men det är klart...lite orolig är man nog alltid vid ett ingrepp. Han ska opereras imorgon torsdag, så vi åker i e.m och hem imorgon. Jag ska sköta hunden Sally under tiden han är inlagd. Ska även passa på att handla, madrass till vår säng, sophink till toan och så mat. I övrigt ska jag en sväng till syrrans son & Sonhustru och köpa ut min kalender, för deras barn William & Elinore sålde jultidningar, så då köpte jag en som nu kommit. Vägarna är nog rätt så hala, så jag hoppas det ändå ska gå bra. Chanti måste vara ensam nästan hela dagen imorgon, vilket hon inte är van. men bra träning att inte matte & Husse alltid är hemma hos henne.

pacemaker operation
 

Gubben var ju på läkarundersökning i måndags, samt att han även ska två ggr idag och ta blodtrycket. Hans blodtryck ligger galet högt, 190/106 så antagligen blir det blodtrycksmedicin nu, trots alla biverkningar som finns så måste han få ner sitt blodtryck. Han orkar ingenting, vilket jag förstår med så högt blodtryck.

Kram & Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0