nu kom vintern, suck!

Visst, jag älskar det rena och fina då den vita snön lagt sig på den frusna marken, men tycker varje år att det kommer på tok för snabbt. Snön smälte bort i maj, så enbart 5 stackars månader har vi fått vara snöfria. Vädret är fint idag, -13 grader på morgonen, men nu skiner solen och snön gnistrar. Min lilla vita, helt underbara, dock döva kisse chanti tycker däremot att livet är rätt skoj och skulle mer än gärna vilja vara ute i det där vita och kolla in läget. Hon har börjat "prata" dvs jama i olika tonlägen för att tala om vad hon vill. När gubben går på morgonen och stänger dörren blir hon upprörd över att inte få följa, så hon jamar högt och ljudligt tills jag får stiga upp och hämta henne, visa att hon är inte övergiven bara för att husse gick. Ja, då blir hon genast glad och tycker att vi ska leka. Även Mango tycker det är lite kyligt ute, så han ligger på sitt klösträd och spanar på chanti. Han orkar inte leka med henne, så vänner är dom inte ännu, men chanti gnäller då han gått ut och tycker att han borde vara inne och hålla henne sällskap. För övrigt går jag bara i väntans tider ang mina jobbansökningar. Har tagit kontakt med dom, men väntar på att dom ska höra av sig till mig för besked. Det är otroligt jobbigt att bara vänta, får lixom inte tummen ur att göra ngt konkret hemma heller. Men jag ska nog ta en vintrig promenad och sätta upp lite yoga lappar, och hoppas att kvällsyogan iaf snart kommer igång.

lite nytagna bilder.

 
Baksidan från huset, på vår grillkoja



Baksidan åt andra hållet, vinterskruden ett faktum!



Mango spanar från klösträdet



Chanti på databordet, en favoritplats

Ljus, värme, Kram & Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0