morgonstund med g...i mun...

Morgonpigg, värren än den tidigaste tupp är Chanti. Hon började leva om (busa) runt 05.00 genom att jama, klösa på väggen, försöka öppna skåp, lekte med sladdarna, hoppade upp på tavellisten och gungade tavlorna hej vilt...SUCK! Inte en lugn stund sen denna lilla vildbase kom in i våra liv. Tur för henne att vi älskar henne =)

Gubbens telefon ringde runt 09.00 och då hade jag redan varit upp antal ggr å försök få min kisse att lugna ner sig, utan ngt som helst resultat. Kl. 06.00 gav jag dom mat, å min önskan var ju att hon då skulle nöja sig & somna om en stund. Men som sagt var idag inte den lugnaste av mornar.

Idag har jag yogat, pratat med systrar i telefon, dock inte samtidigt. tonat hårrötterna, då nya håret inte håller färgen lixom. Jag har torkat ett fönster, bytt gardin i ett av sovrummen, bytt sängkläderna där och så blev det en lite ommöblering där inne, sen tvättat och dammsugit lite. Sen har vi grillat, vart så där supergott som vanligt och gubbens yngsta son kom och åt med oss. Annars har han suttit framför dator och s.k lanat sen i onsdags.

Nu vet jag inte om vi bara ska se film och slöa i soffan.

Inget påskägg, inga påskblommor eller andra påsktillbehör har jag sett till under dagen... snyft.

Fortsatt glad påsk till er alla



Min morgonpigga tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0