snart 50 ...

Morrn, go f.m eller när ni behagar att titta in. =) Välkomna!
Min gubbe fyller snart 50 år och vi har funderat hit & dit vad vi ska hitta på. Först var det bara att vara hemma vid stugan, men sen var gubben själv ute på nätet å hittade ett bra erbjudande på Piteå Havsbad:

ROCK´N´ ROLL CIRCUS
Vi laddar med en nostalgisk rock´n´roll-chock till vårens lördagar. Scenen, 30 meter lång, löper som en catwalk genom hela restaurangen och gör gästerna till en naturlig del av uppträdandet när artisterna showar loss mitt i publiken. Det blir en oslagbar upplevelse som rymmer allt från Elvis till AC/DC under drygt tre späckade timmar. Kvällen rundas av med DJ och dansgolvsdrag.

Priset per skalle blir ju 1195:- men det ingår en hel del, övernattning, frukost, middag och bad (hoppas jag) sen kan vi ju alltid spa:a lite som plus denna dag. Här i Arjeplog har vi inget umgänge, så det ska bli roligt att göra ngt på hans födelsedag.

Men vi har även kollat London resa, mfl. Men det blir för dyrt, tyvärr. Ngt vi båda två önskar hett är att resa till Island, bada i varma källor och rida islandshästar mm. Så jag Hoppas att vi kanske kan göra det nästa år då jag själv fyller den gedigna åldern av 50 år. En dröm och önskan jag haft i många år. Kanske, kanske finns en chans att jag får uppleva Island? När jag fyllde 40 år gick en annan dröm i uppfyllelse, det var att åka till Irland. Vilket jag gjorde tillsammans med min dåvarande bästa vän Åsa.

Vi luffade runt i 10 dagar runt Irland, sov på pensionat, B&B och fick se en hel del av Irlands vackra landskap då vi åkte både buss och tåg runt. En underbar upplevelse. Så, jag trodde inte jag skulle ta mig dit, men kanske tar jag mig även till Island då jag fyller 50 år?

Idag sov jag till 08.00, steg upp och gav kissarna mat. Dom var busiga idag. Jag gjorde mitt yogapass, vilket var skönt. Sen kom jag på att jag skulle skriva ett kontrakt med mig själv. Har ju blivit en hel del "slisk" utanför ramarna av övrig god kosthållning. Så kontraktet består av att. 1) inte äta godis, slisk och annat sött fram till piteå helgen, inte heller chips å dyl. 2) Stavgång 3 ggr/v med 11000 steg (minimum 7000) 3) ok att äta en mörk chokladkaka den vecka jag ska ha min menstration, annars blir jag nog knäpp, nötter å russin vid sug.
Klarar jag inte kontraktet ska jag se Hockey med gubben, för varje återfall jag får. Jag ser aldrig sport, så det blir en plåga. Klarar jag min utmaning, då blir det extra spa behandling i Piteå som belöning.

Solen skiner +5 grader och en himla blåst =(

Islandshästar, med sin speciella gångart.

Gejsern Strokkur i jordvärmeområdet Geysir sprutar hett vatten mot skyn ungefär var femte minut.



Bada i varma källor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0