SNR

Fredag och jag har tagit ledigt. Jag skulle på kurs i Luleå på Sat Nam Rasayan med Viveca Pasquier som är min kundaliniyogalärare. SNR är ett effektivt redskap för att läka emotionella, fysiska och själsliga obalanser. Sat Nam Rasayan lärdes traditionellt ut i tystnad från mästare till elev, men sedan slutet av 1980-talet lärs denna teknik ut helt öppet för alla som är intresserade.
SAT NAM RASAYAN (SNR) FÖR KUNDALINIYOGALÄRAREN
Den yogiska healingtekniken SNR spelar enligt mästaren Yogi Bhajan en central roll i kundaliniyogan. Med hjälp av SNR utvecklade Yogi Bhajan förmågan att använda Kundaliniyoga som ett redskap för helande. Genom att använda SNR, visste han exakt vilken kriya som på bästa sätt skulle hjälpa och stödja hans elever.  Sat Nam Rasayan,  

• hjälper dig som lärare att vara mer medveten i din lärarroll, 
• lär dig en djup förståelse för hur Kundaliniyogans olika kriyas påverkar kroppen, sinnet och själen, 
• ger dig en konkret förståelse av yogiska meditationer,
• ger dig styrkan att kunna förstå och möta upp dina elevers behov i yogaklassen,
• lär dig att hjälpa dina studenter att lösa sina problem och blockeringar med hjälpa av enskilda healingsessioner,
• lär dig att fördjupa dina elevers avslappning under den långa vilan i yogaklassen,
• lär dig att förstå den healingförmåga som Yogi Bhajan och andra yogamästare använt sig av genom tiderna,
• lär dig förmågan att undervisa rätt kriya till rätt klass eftersom du får en djupare förståelse för dina elevers behov

Men, kursen blev inställd på grund av få anmälningar... Det var jättetrist, för jag hade sett fram emot kursen och längtat säkert 1,5 månad. Jag hade även bokat in en Auyrvedisk behandling hos min vän Anki, som håller på med detta. Och sen skulle jag passa på att Gratta systerdottern Linda som fyller år på Lördag 9 april. Men, nu blir det en ledig dag hemma istället.

Igår hade vi områdesmöte 18-20 på jobbet, där jag redovisade min kartläggning av de anställda & deras önskemål. Jag var rätt nervös, å glömde det viktigaste = Andningen, att andas lungt och ta det i min takt. Istället stressandades jag upp i bröstkorgen, och jag kände efteråt att det vart ett stressigt föredrag. Men det var ett tag sen jag höll ett föredrag så nerverna spelade psyket ett spratt å jag blev stressad. Trots att jag hade bra på "fötterna" och egentligen inget som kunde gå fel. Hm, ja,ja...stora krav skapar oxå stress, å det har jag på mig själv då jag ska hålla föredrag. Men nu är det gjort. Så lite extra vila istället för Luleå får jag väl oxå ta till mig, som ngt positivt.

Helgen är ju inte planerad, men vädret är kanon fint och takdropp ett faktum denna vecka. Solen lyster och vi har ca +6 grader varmt, men 17 i solen =)

Igår var veterinären hit, han sövde Chanti och rakade bort hennes tovor under magen, Skönt. Kostade 500 spänn, men vi slapp ju åka till arvidsjaur, han kom ju på hembesök =) Vilket var guld värt. Chanti var groggy hela e.m /kvällen. Möjligen att han gav en lite för kraftig dos? Hon skulle bara sova ca 2 tim, men hon sov nästan 6 och var inte sig själv på hela kvällen, stackars gumman. Men nu är tovorna borta, vilket jag är både tacksam å jätteglad för.

Ljus, värme Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0