En lånad lista att följa

Jag brukar titta in på en & annan blogg som fångar mitt intresse, som säkert många andra oxå gör. Idag hittade jag en fin sida, där jag lånade en liten lista, som jag tror jag ska försöka följa. Nu börjar jag ju jobba på måndag, då kan en blogglista vara bra att följa då huvudet hunnit bli tomt innan man är hemma igen. Här är Emmas sida där jag hittade hennes fina lista: http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Listan:

1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag

 

22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare/guru
26. Så sover jag 
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att...



1. Min idrottsbakgrund: Ja, jag är ju en bit upp i åren nu snart vid den gyllene gränsen av 50 år =)
Men jag har sysslat med en del olika när det gäller kropp och rörelse. Började med gympa då jag var runt 17, styrketräning i omgångar, löpning, cyckling, vattengympa, sen lett vattengympa, friskis & svettis gympa, budo (har hållit på med tre olika typer), stavgång, promenader, provade på pilates under en kort tid, men var inget jag fastnade för, sen kom yogan vilket är min typ av träning, har hålligt på med den sen -04 och är även utbildad lärare inom yoga. Har provat på Ashtanga yoga, power yoga som kommer från ashtangan, forrest yoga, hata vinjasa yoga, klassisk yoga, och min nuvarand Kundalini yoga

Idag steg jag upp runt 08.00 och rutinerna var de vanliga, kissarna=mat, Kokt vatten= jag, Yoga för dochorna=jag. Sen tvätta och plockat undan lite. Tror jag måste hålla kissarna vakna idag, dom höll mig vaken halva natten, vilket inte kommer fungera när man ska jobba. Ringt min stora syster idag, lite dagis råd inför stundande jobb. Gubben fastnade framför tv:n med hockey...suck! Jag åkte å handlade och idag blev det kyckling, sallad och lyxade med chilichees från frasses. Gubben var nämligen sugen på hamburgare..urk.
Jag har även köpt nötter till mig inför kvällen och gubben ville ha chips å smågodis...suck! Inte lätt att vara ordentlig då han frossar. Men jag syndade med lite godis (mörka polly) igår, så idag får jag dra åt svångremmen igen.




Ljus, värme, Kram & Hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Påhittig vet jag inte:) hade lite bloggtorka så då kom jag på att jag skulle göra en lista..Haha!

2011-02-12 @ 19:57:39
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0