Nätshoppning..manligt/kvinnligt

Att försöka handla via nätet är inte alltid så enkelt. Själva funktionerna är ju relativt enkla, MEN det som är underligt då man nätshoppar är att priser och varor ändras mitt i beställningen. Vilket är extremt irriterande. Som van nätshoppare kan jag bara konstatera att nätshoppning av kläder har blivit betydligt lurigare. Idag tänkte jag att jag behöver uppdatera min garderob med lite roligare t-shirs eftersom jag ska börja jobba på dagis =) fast man kallar det inte för dagis längre...konstigt. Iaf, så satte jag mig vid datorn och tänkte att jag skulle kolla in nätsajten bon...x, (vill inte hänga ut namnet) Tycker att dom ofta gör reklam för billiga och lite roligare stuk på kläder. Här i Arjeplog kan jag bara konstatera att det finns inget utbud av kläder, som jag iaf vill ha. För att återgå till min shopping satt jag i över 2,5 tim, sidan var otroligt trög då jag skulle bläddra och se vad som fanns. Till slut hade jag bestämt mig för 4 olika produkter, knappade in namn, adress mm för att slutföra köpet. Nähäpp, då fanns inte två av sakerna jag valt, tillbaka och försöka leta ngt annat, hittade och återigen klicka på kassa och bekräfta, nepp, återigen fanns inte sakerna... trots att det står på sidan, klickar i färg och storlek och enl. sidan där ska vara finnas, läggs i varukorg men finns ändå inte när man väl ska skicka in beställningen. till slut gav jag upp, då fanns bara en av varorna att köpa, av alla varor jag valt senaste 2,5 tim vid datorn. Och nej, jag betalar inte dyr frakt och exp.avgift för endast en vara. Så, ungarna och personal får ta mig som jag är tills vidare, iaf tills jag tar mig till Luleå igen för några inköp. Att hitta roligare t-shirs, tröjor med tryck verkar inte vara det lättaste, så är det ngn som någonsin läser min blogg och har tips på vettiga nätsajter, med bra priser så skriv en rad. Ellos, josefssons, halens och H&M är kataloger jag är bekant med, å tyvärr tycker jag dom har för lite att välja på då det gäller kläder man vill ha på sig på ett dagis. Jag köper inte gärna en 300 kr tröja för att ha på jobbet, iaf inte på ett dagis.
Nu är det dags att gå ut och skotta snö, det har nämligen snöat sen igår kväll...suck.
Jag har börjat läsa en mkt bra bok om; kvinnligt, manligt, mänskligt. som handlar om just det. Våra olikheter som kvinna och man. ett citat från förordet, som fick mig att småskratta.
" om du varit i samma rum som någon av det motsatta könet i mer än 4 timmar utan att upptäcka någon olikhet, måste du varit medvetslös under hela tiden"
Kul... å sant. Och väldigt intressant hur vi påverkas av Testosteron och östrogen, dvs det manliga respektive kvinnliga könshormonet. 
Testosteron utsöndras i testiklarna hos män, och i äggstockarna hos kvinnor. Testosteron är originalet till de syntetiska anabola steroiderna. Hormonet har betydelse för hälsa och välbefinnande hos både män och kvinnor, genom sin påverkan på bland annat könsdrift, immunförsvar och skelett. Testosteronet styr såväl den manliga könsmognaden som de sekundära manliga karaktärsdragen, såsom djupare röst och större muskelmassa. Samt att det har betydelse för hur vi reagerar vid stress. Mannen gör sig förberedd för strid, genom att han som barn lär sig tex. Tälja med kniv, kasta snöbollar, brottas med sin kompisar och på så sätt utveckla sin ”manlighet”
Östrogen finns i kroppen hos både kvinnor och män, men i avsevärt högre halter hos kvinnor. Under puberteten är östrogenet viktigt för att utveckla kvinnliga sekundära könskarakteristiska hos kvinnan, såsom bröst. Hos könsmogna kvinnor är östrogenet ett av flera viktiga hormoner i menscykeln, Östrogen är också viktigt för benstommen och centrala nervsystemet och det skyddar mot bl.a. hjärtinfarkt. Hos män är östrogen viktigt för spermieproduktionen. Det är viktigt att barn också får bejaka sina manliga och kvinnliga sidor, för vi har båda hormonerna inom oss. En pojke som vägrar klippa håret, klä sig i bling, bling och skarpa färger är oftast en övergående fas i livet som man inte bör bli rädd för. Flickor kan också överförfriska sig med glitter och glamour under en tid lika väl som dom kan ha skit under naglarna och vilja vara mer som sin killkompisar eller sin förebild –pappa. Alla faser i ett barns liv finns där utifrån en mening med livet, att lära, prova på och att göra det på ett lekfullt sätt utan att vi vuxna ska förfasas över deras olika stadier och tro att pojken blir förstörd över lite glitter och mammas högklackade skor. Det är övergående. =)
Iaf, boken är mkt bra!

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Tack för grattiset kära systerdotter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just upptäckt Bon.... och fy vad fina kläder dom har!! Håller med om att sidan är otroligt trög! Ett litet tips till dig som bloggare i all välmening... då du skriver långa inlägg så gör gärna stycke indelningar. Blir så jobbigt att läsa annars. Kram och trevlig helg!

2011-02-04 @ 15:23:19
Postat av: yoginiseva

Ska tänka på det =)

2011-02-04 @ 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0