13-dags afton

Ännu en afton i raden av alla andra aftnar. I morse steg jag upp runt 08.00, gjorde en kort yoga innan jag tog mig en timmes stavgång runt i Arjeplog. Det bet i kinderna vid start -24 men eftersom jag gick blev jag så klart varmare av rörelsen =) å innan jag var hemma igen var jag svettig på ryggen, men ögonfransarna fulla i rimfrost. Gubben hade stigit upp då jag var åter runt 11.00, han såg trött ut. Så jag bryggde honom lite kaffe och en kopp the till mig själv. dags att äta lite så det blev lite fil & bran flakes flingor. Sen åkte vi en sväng å handlade, en dusch och sen kom svärfar en sväng med hunden Sally. Både svärfar och gubben vägde sig och var lyckliga över att dom båda förlorat 1½ kilo sen julafton. =) men lite fel tid att väga sig, julafton efter julmiddagen. Vore däremot underligt om dom INte gått ner i vikt. hehe. kul män dom där två. Själv laddar jag och förbereder inför min start den 10 jan. Har suttit och skrivit ner bra & nyttiga GI recept, samt gjort ett schema på träning som jag ska göra. ska även sitta och funderan vilket yoga pass jag ska köra igång med nu, som ni ska få följa mig i. Behöver du ett yoag pass för nybörjare kanske jag kan hjälpa dig med ett, bara att fråga. Vad behöver du för att yoga hemma? bara en yoga matta el liggunderlag, hård liten kudde att sitta på och filt till vilan. du använder mjuka kläder och är barfota, enkelt. skapa dig en plats som bara är din, (kanske bara för stunden) tänd lite ljus och du har ett eget hörn där du i lugn och ro kan yoga och meditera. Har du katt som jag? Dom tycker om att vara med, stäng inte ut dom. dom känner vibrationerna av den energi du skapar med yogan. var däremot försiktig om du tänder ljus, jag har ställt mina ljus där inte kissarna hoppar upp. Kvällen blir nog mys med film och lite gott, innan den tiden är på is =) sen får jag ta tag i detta med gotta och sånt, även mitt sug efter energidrycker. Dock varken röker, snusar eller dricker jag alkohol, visst ngn gång en cider men så sällan att det knappt räknas.
Ha en skön kväll!

Ljus, värme kram & tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0