en ordinär söndag

Söndag, och jag vaknade runt 08, men låg kvar å drog mig till 09.00 sen steg jag upp med kissarna som vanligt. Gav dom mat sen koka vatten till mig själv och tända ljusen i yoga rummet. Ni vet väl att det är mysigt att yoga, därför känns det extra trevligt att få ha lite levande ljus och ngn härligt soft doft i rummet. Jag satte igång att yoga och det gick utmärkt idag, så egentligen borde jag lägga på ngn minut då jag är pigg, för alla dagar är ju inte desamma. slappnade av och låg på spikmattan 15 min innan jag mediterade 20 min. avslutade och då steg gubben upp. idag var det bara -10 utanför fönstert, men snön har fallit under natten, så vi insåg att vi behövde skotta snö idag. Jag åt frukost, följer mitt schema och idag blev det lite brunch. fil, musli, lite bär, 2 mackor, 1 ägg. skulle även haft med en frukt, men jag orkade inte den oxå, så det får jag ta sen. Vi gick ut & skottade snö och sen tog jag stavarna och traskade iväg på en 45 min promenad. Fint väder att gå idag, lite blåsigt vid hornavan, där det är lite mer öppet. kom hem & försökte få med gubben ut en sväng, men icke. Han totalvägrade. Så jag skrev en matlista och for på konsum & handlade lite, där träffade jag gubbens dotter T som jobbat en stund. Hon fick veta att bror K var här och blev lite tjurig på honom att han inte hört av sig. Men jag sa att det var bara att messa honom och nu kom K hit, så T & pojkvän ska visst komma en stund till oss. Lagade mat, idag blev det kycklingpaj, vilket vart jättegott, till detta en grönsallad. känns riktigt bra att leva nytt liv, men har lite huvudvärk, antagligen av sockerförlusten =) vilket är bra att bli av med. Har sökt jobb i Luleå som massör, jag hoppas att jag får jobbet för det hade varit underbart att få jobba igen.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling.

Då jag letade bilder till 30 åringarna, hittade jag en bild på min otroligt fina son, som liten. Var tvungen att censurea lite, ingen vill väl visa sig neck på internet.

Här e min älskling, hur stor han än blir.


Sonen 1½ år

flåt sonen... kunde inte låta bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0