jobbsök, fixa cv dag

Idag har jag mest suttit framför datorn, sökt jobb, filat och skickat personliga brev och ändrat detaljer på min cv. Samt att jag skrivit ut dom för att ta med till Luleå nästa vecka. Himla effektivt av mig, för förr hade jag suttit i sista minuten och varit stressad och sen fått lätt ångest över hur det blir. Jag är både sorgsen å glad för tillfället, känslorna är lite huller om buller och förändringarna vilar bakom nästa knut. Livets mening är inte alltid så lätt att förstå sig på. Vi kan ju inte heller förändra ngn annan, vilket kanske är tur, men ibland önskar jag att man kunde påverka mer. Att inse att saker & ting inte enbart kan vara som dom är och sticka huvudet i sanden är ingen lösning, det är en flykt och man tar inte sitt ansvar. Att ta ansvar är inte alltid roligt eller lätt, det krävs jobb. Ibland kan förståss det jobbet vara otroligt tungt och man drar sig för att våga gå in och ändra för att få förändring. Jag försöker ta mitt ansvar gentemot mig själv, borde vara hur lätt som helst men det är det dock inte. Jag känner mig kluven över ett beslut, men vet att jag tyvärr måste genomföra det. Allt känns segt och jag känner mig paralyserad stundvis, försöker väl att fungera trots att det är läkage i balansen.
Idag har jag yogat, ett kortare pass då jag inte fann ngn inspiration. Har inte kunnat gå ut & gå på flera dagar då det är så kallt ute, vilket är enormt frustrerande när jag älskar att gå ut och gå, få känna frisk luft i lungorna och kylan mot kinderna. Nä, nu får det komma varmare väder! Basta. Vi har planerat att åka till stugan i helgen, köra dit med skotrarna från gubbens jobb och efteråt ta oss en bastu. Känns roligt och jag längtar.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling



mitt burriga älsklingsmonster

somnat på skrivbordet zzzzzzzzzzzz

Mango e för go...visst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0