The day starts now

Idag... ofta börjar jag med detta, men å andra sidan måste ju dagen starta, så ja, idag var jag trött, snozade väckaren å låg till 08.45 så nu blir hela mitt schema förskjutet. Chanti var galet kelig idag på morgonen, hon ville promt slicka mig på fingrarna å höll i min hand =) Det är väl ngn typ av snuttereflexer som ändå alltid finns kvar, trots att hon var 12 veckor då jag hämtade henne. Tussan min förra kisse, hon var nog bara 7 veckor då vi hittade henne & hennes syskon övergivna av sin mamma, som kanske blivit skadad, överkörd el dyl. Men Tussan snuttade på en speciell kudde som hade en liten knapp. Hon nötte ut den kudden =) Ja, dom har alla sina egenheter dom små liven. Dom fick mat då jag steg upp, sen ringde gubben? Han var ensam på kontoret å pratsjuk =) dvs. ville inget speciellt. sen gick jag och yogade, tog 75 min idag (1 tim + 15 min) Gubben kom hem och åt Lunch med mig kl. 11.00 och åkte vid 11.45 igen. Själv satte jag mig vid datorn och kollade lite på utbildningar, just nu till SPA terapeut, för jag har sökt arbete som massör på en SPA anläggning. Jag hoppas så att jag får det. Men det är i Luleå, så då måste jag å gubben bli särbo, snyft. Men jag behöver få jobb nu, har varit utan i 1,5 år vilket aldrig hänt förr. Jag blir asocial och deprimerad. Nä vänner å alla som kikar in, nu ska jag ut och gå stavgång 45 min. Idag har vi -11 grader, vilket är jättebra väder att vara ute och gå i.
Dagens Lunch var paj; gjord på fullkorns dinkelmjöl, grönsaker, kyckling och täckt med turkiskyougurt och riven lättost. gott, sallad till (middagsrester från igår)

Have a nice day...

Ljus, värme, kram & Tjingeling

Älskar denna sång;

Gabriellas sång med Helen Sjöholm. http://www.youtube.com/watch?v=ridUqEFixQ0&feature=related





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0