Den gångna auktionen

Åter tillbaka i Arjeplogsmetropolen, he,he. Det var en hektisk och ganska jobbig helg för alla, och inte minst för min Mor som auktionerade bort delar av sitt hem till ett väldigt lågt värde. En del otroliga utrop fanns med. Som hennes vackra kristallkrona, gick för 200 kr!!!! Fatta. Och hennes stora vackert utsnidade ekskåp slog auktionisten iväg för 40 kr!! Inte ens handtagen kan du få på den om du köpt den ngn annan stans, pust. Min Mor var rätt förtvivlad över dessa saker, och mkt mer. Auktion idag är verkligen fyndarnas marknad. Där vackra saker går för en spottstyvel.

Fredag kom jag dit runt 11.30, tar ju en stund att köra från Arjeplog. Och ärligt var jag tröttare på fredagmorgon än vad jag räknat med, så jag steg inte upp förrän 07.15 å kom mig iväg runt 08.20 efter att tankat bilen å lastat den med allt som skulle medföljas. Fick även stanna två ggr för att handla till Mor.
Det var massor av grejer, sätter in bilder så snart jag laddat ur kameran.

Lördag var det ösregn å åska från morgonen, jag bad om sol till universum och generös som himlen kan vara blev det sol efter kl. 10.00 vilket passade utmärkt. Tack universum! Auktionisten Hans kom runt 08.30 och det pratades om hur han ville det skulle gå till väga. Mor glömde i all stress att göra/säga till om minipriser på några viktiga saker, som en del glas, möbler å den vackra kristallkronan...men, inte mkt vi kunde göra åt det efteråt.
Vi sålde korv å fika och mest gick korv å kaffe samt läsk under dagen.

På kvällen, efter att vi stökat bort från gården så det såg någorlunda fint ut igen, verkade kylen gått sönder. Carina hade lånat min mobilladdare och laddat i köket, så den hittade jag inte på lördagkväll. Men kylen, droppade och frysfacket tinade och vi blev förtvivlade, inte det här oxå!! Letade proppar, längre stegar, bytte och mixtrade och ingenting hjälpte. Ner med de känsligaste varorna till källaren och sen hoppas att vi får tag i en elektriker på söndag.
Avslutade kvällen med en kass omgång av yatzy...

Söndagmorgon, dags för hemfärd och jag vaknade massor av ggr under natten, hett,hett. Steg iaf upp 06.45 och kom ner till ett tomt kök? Ingen morgonpigg Mor, hon sov otroligt nog ända fram till 08.00 denna morgon. Utmattning. Iaf skulle jag sätta på radion, inte ett ljud i denna... letade för att hitta om kontakten var i? Hittade en lös sladd till en skarvsladd som jag satte i väggen, vips startade radion och KYLEN! Carina som lånat min mobilladdare hade dragit ut sladden till kylen, genom skarvdosan. Där fann vi felet. Lördagskvällen var vi för trötta för att hitta sånt enkelt fel =) Så allt löste sig, även mobilladdaren hittades...men tror jag ändå glömde den hos Mor.

Ljus, värme, kram & Tjingeling. Nu brått till jobbet.

Bilder kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0