Hemresa...

Snyft, sista kvällen med sonen. Imorgon reser han till Luleå och Måndag reser han vidare hemåt till Borås igen.
Idag har vi varit ute och fiskat, efter att vi sov i stugan. Jag fick en sik på ca 6-7 hg, men sonen inget. R:s spö var inte så hög kvalitet, så vi åkte in till fiskeaffären och jag köpte honom ett nytt spö, rulle och några drag. Han vart överlycklig, vilket glädjer då jag kan ge honom ngt han vill ha.

Vi åkte sen tillbaka till stugan och provade, efter två timmar och lugnt å stilla i vattnet utan ett enda napp för ngn av oss, gav vi upp. Vi grillade min sik och åt på tunnbröd, spelade lite yatzy. Gubben min kom en stund, men han var rastlös, så han pkte efter en knapp timme igen. Jag å Son städade stugan och stängde till innan vi begav oss hem. Jag slängde i lite tvätt åt sonen å sen for vi på Frasses och åt, gubben min bjöd. Vidare en tur till Galtis pouda utsiktsplats, sen till svärfars lägenhet, dit han ska flytta nu.

Sonen sitter å ser tv, och har ingen lust att slänga sig i duschen å packa saker =) han kanske vill stanna?
Själv har jag fått ett mindre ryggskott. Kände det då jag skulle börja ro båten igår, dvs INNAN jag rodde. Men det gick hyfsat att ro, däremot att sitta och ställa sig upp efter att jag suttigt är ONT! Bara så ni vet...

Nu natta, antar jag. Sonen åker buss redan 07.00 imorgon, Gäsp!

Imorgon bilder.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0