semesterdag 2

Semestern startade med att vi igår åkte till stugan efter att jag haft sovmorgon, dock fick jag huvudvärk då jag inte är van att sova så länge.

Istugan har vi målat grillkåtan i den färg den ska ha, dvs mörk grå med röda fönster å detaljer. Samma som storstugan alltså. Det tog några timmar att måla den, men det gick bra då vi var två. Chanti (min kisse) fick följa till stugan, hon har varit mycket ute den här ggn. Hon ville oxå vara med å måla, så hon satte tassen på det grå locket med grå målafärg på...uch då. Försökte ta bort så mkt som möjligt, men hon fick sig en grå liten tass. Efter det ståhejjet la hon sig att sova i den "jalla" som svärfar byggt, visar bilderna sen. =)
Det var en mkt fin kväll ute å vi la oss runt 24.00 snåret.

Imorse vaknade jag 06.00 suck, var svårt att somna om, men låg å slappade till runt 07.30 då jag steg upp, gav chanti mat och lekte lite med henne. Sen på med regnrocken för ett besök på utedasset. Då morgonen bjöd på regn. sen lite frukost varav vi runt 09.30 begav oss hemåt till Mango, för utfodring av honom.

Svärfar ringde och hade rensat förrådet, ville vi skulle komma och se om det var något där som vi var intresserade av. Å det var några prylar vi behöll.

Vi (gubben) ska ju ta över hans hus, så det är mkt prat om hur vi ska förbättra och ändra i huset nu. Golvet ska tas upp och göras bergvärme, för att sänka boendekostnaden, köket ska förbättras en aning, med färg, skåp och nya bänkar, badrummet ska ändras med toastol och bubbelbadkar, & klinker på golv och kakel på väggar. Färger å sånt ska även det ändras. Jag kanske får min dröm uppfylld iaf, gubben har ändrat sig och är inte lika negativ till att jag gör om ett uteförråd till yogalokal. Jag ska t.om få värme på golvet där. Tvättstugan ska oxå förändras, nuvarande dusch och tork utrymme ska bli förråd och duschen ska in i nuvarande tvättstuga/groventré och ytterdörren där ska flyttas in i garaget å väggen ska återställas. Så det är mkt planering nu.

Bilder kommer nästa inlägg, nu tillbaka till stugan å ev. fortsätta måla. Svärfar fyller år imorgon, så vi ska fira honom i stugan (om vädret är gott, med sol) med att äta surströmming, fika gott och ge lite presenter.

Ljus, värme, kram & tjingeling

Kommentarer
Postat av: Vickan

Varför har ni bara med Chanti och inte mango? :)

2011-07-16 @ 14:42:16
URL: http://drmajk.blogg.se/
Postat av: Eva

Mango, vår vackra hanne är utekatt. Han är betydligt svårare att ta med och trivs bäst i sitt revir hemma, å runt ikring. Skulle vi ta honom till stugan, kanske han beger sig in i skogen och där kanske räven tar honom. Så för hans trygghet å säkerhet, när vi inte kan ha honom i koppel trivs han bäst hemma. Vi har stugan endast 4 km bort, så vi åker hem till honom regelbundet, så han behöver inte sakna oss eller mat mm =) Även svärfar brukar titta inom till honom då vi är i stugan. Hoppas det är svar på din fundering. =)

2011-07-17 @ 20:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0