G-kåta bilder

Igår flyttade och plockade vi (svärfar & gubben) ner grillkåtan.



 Här har arbetet satt igång



Mango sitter på altanen å övervakar arbetet



Våra fina renskinn som legat i kojan



Även Chanti övervakar vad som händer



Svärfar tar bort elen
Och inuti är det nu tomt



Ser lite öde ut nu. Samt att jag påbörjat gräsklippningen, om du tittar så är det stor skillnad på klippt-oklippt gräs.



Chanti tycker att renskinnet luktar underligt, hon var väldigt vaksam ifall dom tänkte börja röra på sig...



bitarna försvinner en efter en...



skelettet av vår kåta



Chanti, -är ni inte klar snart



Nu e det bara en tom fläck kvar


Igår klippte jag hela vår stora gräsmatta, som ni kan se på ngn av bilderna. Det tog sin tid och som jag skrev igår, det blev dagens träningspass. Sen plockade jag ner sommarmöblerna. Dom är uppe på vinden, å det är inte alltid helt lätt då man är höjdrädd som jag är. Men, jag hämtade stegen å satte upp denna, vingligt tog jag mig ända upp och lyckades öppna luckan på ngt darriga ben. Klättrade in, med andan i halsen och egentligen ingen bra andning överhuvudtaget då jag är rädd.

 

Tog sakerna å humpade (kastade mjukt) ner stolar, dynor och hammoksdelar till dennes tak. Väl nere med allt skulle jag även komma mig ut å ner på stegen igen. Med aningen vingliga ben, tog jag mig så ut på stegen å utan att titta ner så lyckades jag ta mig ner på marken igen. Pust. Bar bort stegen å tog med alla saker till verandan. Satte ihop pinnarna (rören) för hammockstaket å fick upp denna på hammocken. Senare såg jag dock att jag satte taket bak&fram, så jag & gubben ändrade på det.

 

Jag var iväg å handlade, sen satte jag igång grillen. Gjorde iordning kött & kyckling samtidigt som jag pratade med syster Å i telefon (handsfree) Grillade, fixade potatis, sallad och sås. Dukade och allt var klart då svärfar & gubben återkom efter sista lasset med grillkåtan.

Då vi var klara hade klockan hunnit springa iväg till 19.30, å då var det rätt skönt att kura ihop sig i soffhörnet å titta lite film.

 

Idag vaknade jag 06.30 gick upp och gav kissarna mat å släppte ut Mango. Men efter en 30-45 min kände jag en begynnande huvudvärk, så jag tog en tablett å la mig igen. Steg upp runt 09.30 och känt mig seg hela dagen. Svärfar har varit här å plockat ihop det sista från golvet/grunden av g-kåtan, medans gubben min åkt på jobb uppe i uljaboda vind kraftstation. Han har nämligen jour i helgen. Svärfar var nyss tillbaka å jag bjöd på lite lunch. Gubben var tillbaka på sitt jobb å svärfar skulle dit å bilar skulle bytas, Snart e väl gubben tillbaka å vill också ha ngt i magen, antar jag.

 

Har ni sett min nya header, den har Vickan fixas, vad tycks? =)

 

Ljus, värme, kram & Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0