singing inthe rain

Dagens tänkvärda:
Det finns de som promenerar i regnet och De som bara blir blöt.....

Idag började jag jobba 07.15 gäsp, så tung kroppen var att få ur sängen...kanske för att det är fredag!?
Åkte till jobbet strax efter 7 och glömde både mobil och mina överdragsbyxor, som jag brukar ta med då vi är ute varje dag med barnen. Naturligtvis skulle vi på utflykt med barnen idag, vilket vi inte brukar göra på fredagar. Regnet duggade fint, dvs inget ösregn, men blött. Ångrade bittert att jag inte klätt mig för att vara ute.

Vi var ute med barnen under 2 tim, och då var jag genomfrusen, så var även en del av barnen. Alla har inte fått med sig ordentligt med kläder för att vara ute. Men vi kom till förskolan och det var lunch dags. Efter lunch var vi inne, för det var så blött å kallt ute. Vi hade lekpedagogik med barnen, heter så fint när man leker med dom =)
Inspirerar dom och får igång dom att leka.

Dagen i övrigt blir lugn. Vi åt pasta med kycklingkassler, täckt med ost å timjan. gott. Svärfar har återkommit efter sin tur till södra sverige, så han och hans vovve Sally var förbi å fikade. Gubbens yngsta son, är hos oss i helgen.


Något annat att baka inför helgen:
Receptet/Mjuk banankaka och morotskaka


3 stora eller 4 mindre ägg
1 dl flytande honung
3 1/2 dl dinkelmjöl
3 tsk bakpulver
1 dl mosad banan
1/2 dl kakao
2 tsk malet kaffe
0,75 dl kallpressad rapsolja
1 msk fint riven färsk ingefära
4 dl rivna morötter

Gör så här:
1. Börja med att sätta ugnen på 175 rader.

2. Ta fram en rund form med löstagbara kanter och smörj med lite extra rapsolja.

3. Blanda samtliga av de torra ingredienserna i en bunke. Rör ordentligt så att bakpulvret blandas runt.

4. Blanda ägg och honung i en annan bunke med oljan, ingefära och de rivna morötterna.

5. Häll sedan över mjölblandningen i äggblandningen och blanda runt till en jämn smet med en sked.

6. Häll hela smeten i formen och grädda i ugnen i ca 35 minuter. Om man vill kan man även strö riven kokos över kakan efter gräddning.

7. Låt kakan svalna och skär sedan upp den i små bitar eller ställ fram hel.

 

Ljus, värme, kram å hej...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0