vår krattning

Idag steg jag upp 08.00 och vaknat säkert 3-4 ggr innan dess. Steg iaf upp och gav Chanti mat, Mango ville ut så han struntade i att äta innan.

Jag gjorde min yoga, avslappning och meditation, då hade klockan hunnit bli 10.00 och det var dags för lite frukost. satte igång en tvätt och runt 10.30 steg gubben upp. Jag klädde mig och gick ut för att kratta. Gubben tog bilen och skulle till stugan å dra lite grejjer. Grann tösen Agnes kom å pratade medans jag krattade och Chanti fick vara ute, satt i sitt koppel och tittade på. Men oj så tungt det är att kratta, suck.

Gubben kom tillbaka efter ngn timme, då hade jag med sällskap av lilla Agnes kört ett skotkärrelass och tömt detta, nästan fyllt ännu en skottkärra. Varför blir det så mkt skräp på gräsmattan?

När gubben kom tog jag lös Chanti och vi gick en runda, så hon fick utforska välden kring huset. Utan elaka hundar som jagar henne. Hon blängde lite åt grannens hundinhängnad och tog en annan väg än åt deras håll.
Dom var dock inte hemma idag.

Så tog gubben krattan och krattade han oxå, upp med alla kottar runt granen våran.
Lite grillning runt 16.00 och njöt av det och tillbehör, ungspotatis, sallad och gorgonzola sås. mums.

Nu åter till lördagen med gubben.

Ljus, värme, kram å Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0