25 år på lörda

Min älskade, kära, underbara, lite vilsna son fyller 25 år imorgon 2011-11-12

Så NEJ till alla hjärtekrossandes dag. Det var på fel datum. För den 12/11 är min sons födelsedag och var min jobbigast men lyckligaste dagen i mitt dåvarande 24 åriga liv =)

Min son är det bästa som kunde hända mig i mitt liv. Han har påverkat mitt liv väldigt mkt och säkert mkt mer än någon allra minst han själv kan föreställa sig.

Han är min största kärlek och egentligen den som varat under hela 25 år.

Min son är mitt barn, den person som är mig käraste och närmaste mig i mitt liv. Vi har en mkt bra kontakt och jag har fått ett å annat grått strå pga honom. Men det finns inget att ångra då det kommer till min son, kanske möjligen att jag själv önskar att jag gjort mer, hjälpt honom ännu mer och fått ge honom fler upplevelser.
Men som ensamstående mamma har jag utifrån mig själv och de medel jag haft ändå försökt göra mitt yttersta för min son.
Men visst önskar jag att den erfarenhet jag fått genom honom, hade kunnat getts mig tidigare för att på så sätt underlätta livet för oss båda under hans uppväxt. Jag ville så gärna ha en stor härlig familj =) och jag fick en son som var som ett helt fotbollslag. Så jag är så tacksam över att han kom till mig, min son.

Som förälder slutar man nog aldrig att oroa sig, vara där om sitt barn behöver ens hjälp och i min sons fall så kan jag fortfarande hjälpa honom trots att han är vuxen. Men det som glädjer mitt modershjärta är att han ber om min hjälp. För mig är det lika med att även han vädesätter vår relation.

Jag tror dock att många kan känna sig lite besvärade/irriterade över vår relation. Ibland kan det säkert bero på ren okunskap eller att man inte vill veta om saker å ting utan man har egna åsikter. Livet ger oss olika redskap att hantera saker och ting, och jag fick min son. Utifrån honom har jag fått lära mig mkt om människor, förhållningssätt, kärlek, svårigheter, motstånd och tillit. Han har varit navet i mitt liv under sin uppväxt, så det har även gett mig stor insikt i mig själv, vem jag är, mina åsikter och hur jag önskar vara. Genom min son har jag även lärt mig stå upp för honom och senare för mig själv.

Många har liknande upplevelser och en del tycker att dom har liknande upplevelser trots att de inte haft min sons problematik. Att försvara ens åsik, ens sons beteende kan ibland bli väldigt frustrerande. Men ibland kan det oxå vara skönt att höra att vissa saker är som alla andra.

Nu fyller han 25 år och jag hoppas att han snart ska finna sin väg i livet. De sista 2-3 åren har nog varit ett sökande och jag hoppas han kommit till insikt om saker och ting i sitt liv.

En dikt till dig

Jag försökte bestiga de högsta bergen
för att bereda mig för framtiden

Simmade i det djupaste vattnen
och lärde mig se under ytan

Vandrade i de djupaste skogarna
för att nå mina sinnens kärna

Besökte himlen för att komma
närmare meningen med livet

Jag fyllde vardagen med ord
Fraser med ett innehåll
och funderingar sökte svar

För att kunna ge det till dig
Då du växte opp



Jag grattar honom av hela mitt hjärta.

Så såg han ut som en liten kille.



Och den här dagen fyllde han ett år



Ja, på den tiden var hockyfrillan mode (jag på bild) och min kära son
var nog bara klipp för att inte vara så långhårig, även kallad pottfrisyr. Han har ett otroligt tjockt hår, även idag.



Hoppas tårtan du gör blir riktigt god och att du får gäster som uppskattar dig.

Hade jag haft pengar över så hade jag stått på din tröskel imorgon och kramat dig för allt vad du är värd min son.
Tyvärr får jag sitta 100 mil bort och önska att jag var så mkt närmare.

HIPP HURRA FÖR MIN ÄLSKADE SON

Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0