En mild måndag

Det blev ett läkarbesök och ytterligare sjukskrivning. Jag som ville gå och jobba, men jag erkänner jag är ju inte frisk. Har en enveten huvudvärk, stel i nacken och kan inte böja huvudet åt vänster sida, illamåenden, yrsel, täppt näsa samt fortfarande hosta...kan ju vara dumt att gå till jobbet då.

Nu är det vila och tillfrisknande som gäller. Fick inget nytt penicillin då jag är överkänslig, för att undvika mer migrän å magsmärtor. Så min doktor idag tyckte jag skulle försöka "rida" ut det med tiden.

Ja, dagen har bestått bla av telefonprat med Mor, syster å sonen. Det blir till att åka till Tunisien den 6 april =) 2012. Känns både skönt och pirrigt. Jag har ju stora problem med mat, men det kanske är jättebra mat där för just min mage? Att vara veg, laktosintolerant å med magbrock kan det bli en utmaning likaväl som ett himmelrike. Frukter, grönsaker å fisk, skaldjur kanske är toppen där =)

Sonen har fått sitt paket med kängor och mössa och han jublade i telefon =) Får väl anse att han vart nöjd. Nu ska jag bara skrapa ihop pengar till hans tågresa upp till Jul =) Men gubben är snäll å lånar mig en slant. Har ju slösat allt på Tunisien resan nu, då vi bokat den.

Dagens middag fick bli

Kycklingsallad

1 grillad kyckling, utan skinn
2 tomater
½ gurka
1 stor paprika
Isb. sallad
1 burk majs
1 bit purjolök
1 dl qinoua
1 dl räkor (hade det hemma)
1 mogen Mango (ej vår katt dock)
lite goijabär
lite pumpafrön
lite kikärter

olivolja och salladskrydda (kockens)

Vi åt mörkt vitlöksbröd till
MKT GOTT!!

Tänkvärt idag:

Sök inte meningen med livet

Hitta hellre ditt sätt att vara som ger dig en mening


Dagens myskisse kan konsten att koppla av:


Chanti


Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej moster! Det var då till att vara en envis jävla förkylning :( var nu hemma och vila tills du blir frisk. Jag är också hemma. Skit trååkigt.

Kramar till dig!

2011-11-15 @ 12:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0