förlust- Aaargh

Vet ni, jag är förkrossad. Min fina klapp, dvs de urfina vinterskor min sambo köpt åt mig kom igår. Jag glad ihågen fick prova dom, å dom var för SMÅ!!! Jag hade tagit stl 38 då jag oftast har 37-38 och tänkte att 38 blir ju lagom då det är vinterskor. Men skon var för liten. Å jag kan inte bara aceptera att skon är för liten, så jag slängde mig på datorn för att boka en stl större, snabbt så att jag skulle hinna få den. Då är stl 39 SLUT! Aaaaahhhhhrg
Snyft, uch fy å jätteblääää.



Så då måste jag ta en annan sko, men INGEN sko är ju så fin som denna... Huuu. Vad gör man? Iaf skickade sambon tillbaka skon idag, eftersom jag inte kunde ha ens en tjocksocka i den, inte ens en tunna tjock socka. Å så kallt som det kan bli här, vet jag ju hur idiotiskt det är att behålla en sko som är för liten. Dubbel-trippel suck!

Har jobbat onsdag-fredag, känns som om jag jobbat en heeeel vecka, slut i kroppen. Men jag hann planera och göra en yogasaga till barnen på måndag. Kul.

Gubben har varit ledig idag, vilket dom oftast är efter en jourvecka. Jag tyckte väl att han kunde gjort lite i huset, men... ibland e det kanske lättare att vara arbetsledare än ta tag i jobbet själv. ja,ja... så e det emellanåt.
Imorrn ska han på personalfest på sitt jobb, jag trodde först att det bara var några av gubbarna som skulle ut. Men idag fick jag lite mer klart för mig vad det var de egentligen skulle göra. Men ibland kanske det är otänkt då man berättar saker å ting? Han e iaf borta å äter ute imorrn.

Har jag tur är dom borta ett längre tag, så kan jag se lite film, som jag tycker om. Jag är ju så sällan hemma ensam och ibland är det inte så dumt.
Imorgon ska jag iaf till huset och måla klart spaljen och sen kanske påbörja slipning av rummen som ska tapetseras. Om gubben följer, vet jag inte då han tydligen har ramlat på trappan idag då han, klok som han är gick ut i ordentliga vinterskor som även kallas foppatofflor. Vad händer? Jo, han halkar...underligt då sulan e så klaftigt räfflad (ironi) Finns nog inga halkigare skor och utan en enda räffla undertill. Han har iaf ont i ryggen!

Dagens middag blev idag rester för mig och till sambon stekte jag pepparbiff å potatisklyfter, med persiljesmör, sallad och lite räksallad. Jag slutade 16.30 idag å var väl hemma runt 16.45. Fick ställa cykeln hemma idag, då den där vita saken som kallas snö har landat på marken. Snyft. Jag är kanske en av de få som inte vill ha snö, bor visst på fel ställe för att slippa den. Men, säger nog samma varje år...kanske behöver jag flytta till solen å vidga mina vyer?
Som ni då förstår så har snön kommit denna vecka, trots att jag bett att få slippa fram till den 17 dec iaf!

Dagens middagstips, ska göra den själv imorgon...tror jag =)


Grillad kyckling al limone

 

En riktigt god grillad kyckling!
Utbankad filé - både godare och snabbare.

 

Ingredienser

4 port

4 kycklingfiléer
2 msk Arla® smör-&rapsolja
2 små citroner
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 msk färsk oregano

Sås:
2 dl Arla gräddfil
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk finhackad gul lök
2 msk hackad gräslök
1 krm salt
1 krm peppar

Gör så här

Blanda ingredienserna till såsen. Låt stå i kylskåp ca 30 min. Banka ut kycklingen med knytnäven till en tunn schnitzel. Pensla kycklingen med hälften av smör-&rapsoljan. Riv 1 tsk citronskal. Dela sedan citronerna och pensla snittytan med resten av smör-&rapsoljan. Grilla kycklingen ca 3 min på varje sida. Grilla samtidigt citronerna med snittytan ner. Lägg upp på fat och krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Strö över citronskal och pressa över lite citronsaft. Servera med såsen och en sallad



Dagens tänkvärda:
För att nå ljuset måste vi fortsätta att vandra,
även när mörkret faller.


Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

Neeeeeeeeeeej vad otur med skorna!! Trippel ledsen Läpp :( :( :(

kraaaaaaaaaaaam!

2011-11-25 @ 23:28:20
Postat av: yoginiseva

Ja, det var JÄTTE sorgligt, hade sett fram emot dessa skor, massor. Snyft :(

Tack iaf.

2011-11-26 @ 10:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0