Husiiit

Huset tar en hel del tid nu, det ska målas och rivas gamla tapeter. Så nu finns ingen tid till annat i våra liv. Förutom sonen då, hans papper som jag måste komma tillrätta med =) Men vill givetvis att han ska ta sig upp på fötter igen.

Jag slänger in lite bilder då jag fört över från kameran, ni får tåla er tills dess.

Imorgon jobb, jobb å jobb. Idag ingen samiska då det är Lov?? ja, för skolor å de som har möjlighet att vara hemma.
Själv har jag en elak hosta, atjoo eller husiiit (prosit) så igår var jag på apoteket för hjälp... men hon sa att det inte fanns så mkt att göra åt. Men köpte en bisorvon ändå å hoppas att jag ska få mig lite sömn??kanske...inte inatt dock.

Idag regnar det, jättetrist. Hellre minus 0-5 grader än regn...blä.

Vet ni om att arbetsförmedlingen kan vara ett riktigt ugglebo, inget ont om ugglorna men åt ruggugglorna som jobbar i Svenljunga. Inte lätt att tas med dessa. Skrev faktiskt åt arbetsmarknadsverket igår, å tycker dom borde kolla upp AF, hur dom kan behandla människor. Suck! Så ja, fortfarande är det en stor Diss till AF.

Jag vet ju av egen erfarenhet att byråkratin finns där, men vid behov kan man ha empati å hjälpa lite över de byråkratiska staketen.

Så, jag kämpar vidare med son å pappersekersisen å hus mm.

Dagens tänkvärda;
Det finns inget annat utgångsläge än där du står just nu... så sant 

Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0