önskar mig en drömtydare

Jag å mina underliga drömmar

Drömde inatt/morse att jag skulle på fest med min i drömmen dåvarande kille/pojkvän, som i drömmen var smal & kort och ganska frånvarande som pojkvän och själv var även jag i mina drömmars skal och i 30 års åldern. Det jag kommer ihåg började som en tävling, man skulle få flera frågor mm, jag var inte med i själva tävlingen men i drömmen var det två familjer med som jag ”känner” föräldrar till barn på dagis. Ett av barnen var också med i tävlingen och man stod lixom ute och tittade på dom. Det ena paret hade flyttat till 320kvm stort hus och lämnat sitt gamla hus som nu höll på att renoveras (grannens hus, hon går i min samiska klass å har barn på dagis) men det var inte utseende mässigt hon… iaf så skulle hon visa sin väninnan huset och väninnan skulle bära henne inne i huset? Men det hela övergick i en fest som jag å min pojkvän skulle gå på. Jag hade klänning å höga klackar, han lämnade av mig vid festen men själv var han tvungen att sticka iväg någonstans, så han blev försenad och där var jag själv på festen med hans vänner som var mig helt okända.

Men folk var mkt trevliga och jag satte mig vid ett långbord och pratade. Festen hade även tillgång till ett typ tivoli där man kunde åka bergodalbana. Min pojkvän hade haft en kort jacka på sig då han lämnade av mig, vilken han gett till mig, då jag var lite frusen. Denna jacka satt jag å hade på mig vid bordet då en av hans vänner bredvid mig säger (kvinnlig) Jasså har du den där jackan nu, jag hade den till jobbet (dagis) idag å en av barnen fastande med sitt hår i en av knapparna, hon skrattade. Samma vän med sin kille skulle och åka karusell och jag följde med. Vi satte oss och jag satt längst bak. Vi åkte iväg utför och det killade jättemkt i min mage så skrattet bubblade upp, dom andra var helt knäpptysta. När vi kom ner log alla och sa, samma visa en gång till och vi åkte ännu en gång, trots att det börjat regna, men vi fick regnkåpa över vagnen och paraply i handen…

Drömde om vatten häromdagen och den ena konstiga drömmen efter den andra.

Så vad sker egentligen i mitt liv? Jo, vi renoverar och ska flytta till ett nytt hus, min sambo kan vara lite distanserad emellanåt och jag funderar ständigt på vart min liv är på väg. Hallooo, borde jag inte redan varit väldigt säker på detta, alltså vart livet är på väg, halva har ju redan passerat. Men nä, så är det. Jag vet inte, ska jag inte veta, eller är det så för de flesta? Man väntar på att det undermedvetna styr en rätt men jag vet aldrig när det är rätt eller fel. Ja, dagens djupigheter avslutas härmed.

Jag ska till huset och måla, vi ska köpa panel till mitt yogarum och jag och gubben är konstant ej överens om hur just mitt yogarum ska se ut. Men, jag hoppas på en lösning och att han ska förstå att det ska vara mitt krypin. Om vi en dag skulle gå skilda vägar, får han ändra precis som han vill, anser jag. Ok, han betalar all inredning, jag vet! Så...får väl kompromissa då...

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0