disig oktoberfredag

Är hemma från jobbet pga av mitt knä, menisken som spökade med vätska och svullnad. Det är redan enormt mkt bättre av vilan, å kanske en å annan bön till universum gjorde undervärk? vad vet jag, mer än att det är mkt bättre nu.

Igår var jag oxå hemma, och vilan har ju definitivt gett resultat. Men satt vid datorn nästan hela dagen och gjorde en julklapp, som krävde en hel del jobb via datorn. Och då min dator är relativt seeeg så tog det upp all min tid. Känns dock väldigt skönt att ha det gjort å hoppas jag inte glömt något nu med allt tjorv som var. Men detta med julklappar skall ju göras, så det var gött att ha två gjorda.

Mitt största problem är att min älskade son, min unge fyller 25 år i November. Guuud vad tiden går, tyckte jag nyss var 24 själv och fick barn, he,he... Jag hade ett förslag rätt så klart, men iochmed hans nuvarande situation blir nog inte det. Kanske ska jag försöka bjuda med honom med Mors resa i April? Det skulle han antagligen uppskatta, men vet inte om jag hinner få ihop så mkt pengar. Och sen finns det även andra ekonomiska aspekter då det gäller sonen, suck!

Annars kära ni så har snön smält, regnet har återkommit. Vad som är bättre vet jag inte riktigt. Skönt att slippa regn, men tidigt med snö...ja, det kvittar väl, antar jag.

Idag har klockan redan rusat iväg, steg dock upp lite efter 08.00 och mediterade, då jag inte riktigt törs anstränga knäeet då det blivit så bra. Kanske kan jobba på måndag igen =) Behöver pengarna.
Har ju som sagt beställt två julklappar via nätet som kostade en slant å jag har även beställt en bok om Mayakalandern å vad det innebär då den tar ...slut... Går jorden under eller får vi en ny chans 2012?
Intressant, intressant. På vattumannen hade de även en tarokortlek med "cats" som jag gärna skulle vilja ha, kanske ska skriva önskelista till sambon?? Han säger att han inte läser min blogg, så då kan han ju inte veta vad jag önskar mig... men tror ändå att han innerst inne vet, å vad det är...det vet bara han =)

Sen planerna för idag är att jag ska försöka kamma chanti, på andra sidan kroppen. Häromdagen fick jag faktiskt kamma henne ordentligt, men bara på en sida =) Men då är hon tovfri där just nu min lilla älskling.

Ibland kan jag bli lite "förskräckt" då jag letar något på nätet, google till exempel, å så kommer kanske bilder eller meningar som jag skrivit här upp där... å jag inser att även om jag sitter här i min kammare, bakom vår dataskärm så kan en himla massa människor läsa, använda å komma åt det lilla jag sitter här och skriver. Å sen för att göra denna insikt ännu luddigare, så är det väl även med universum. Jag tror att universum kanske inte lyssnar, men varje gång jag sitter/ligger här i mitt lilla hus i lilla Arjeplog och önskar, sänder min vilja, min tro, mitt hopp dit opp, så gör jag ett avtryck! Har kanske ni tänkt på det?

Jag var på områdesmöte på jobbet och där tog en av de lite "vassare" kollegorna upp att jag måste hålla min information ang hälsa å yoga på den lilla anslagstavlan. -ja, visst savrade jag, kanske kan vaktmästaren sätta upp en lite större anslagstavla där? -behövs det undrade hon, här är det ju ändå ingen som är intresserade av yoga! Du får väl sätta ihop informationen å dom som vill kan väl ändå läsa om dom nu skulle vara intresserade.
Hm, det var lite taskigt att höra tyckte jag, men sa inget mer ang detta. Men det är ju visserligen sant i nuläget att intresset är väldigt lågt. Tror dock att fler skulle vilja, men inte riktigt kommer sig för.

Jag ber till universum att det ska bli förändringar så att yogan kan lyftas fram i mer positiv anda. Och att fler vågar komma och prova på yoga.

I huset har dom nu sprutat på cementen på golvslingorna, och det känna som om vi nog får en hel del att göra snart, då det väl börjar rulla igång. Kanske ska svärfar å gubben lägga trägolvet själva men att vi tar in någon som tapetserar alla rum, å jag gör underarbetet. Vilket iof är den jobbigaste delen, men jag vill inte förstöra ngt med tapeterna som är så dyra.

Nu ska jag börja packa lite saker, har slängt in en tvätt å kanske ringa Mor nu innan jag sätter igång. Min förkylning mår nog oxå bra att få vara hemma å inte ute i det fuktiga, disiga vädret och en temperatur på +1 grad.

Dagens tänkvärda ord
Motgångar kan vara trappsteg till framgångar

Det är lätt att förfasa sig hur det har blivit, detta med fredagsmys. Men vid närmare eftertanke är det kanske inte så stor skillnad mot för förr? Personligen tycker jag nog ändå att det är roligare att ha en upplevelse tillsammans, för att kunna diskutera eller skratta åt något man upplevt samtidigt. Än bara ägna fredagen åt varsitt Tv program/film eller datorchatt eller ätandet av sin egen chips/godisskål. Gör något tillsammans med din käresta, vänner eller dina barn denna fredag!

Här i Arjeplog är det läge, om jag tittar ut genom fönstret att kura ihop sig tillsammans i soffan å se en bra film, uppleva närhet och filmens innehåll tillsammans. =) Får se om gubben är inna på samma linje?

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0