En dag med fönster

Idag har vi fått det nya fönstret till vårt kommande badrum. Jippi. Kanske blir det dumt, men vi måste minska det stora fönstret till ett mkt mindre, för att få plats med vårt bubbel/ångbastubad i badrummet. Går nämligen inte att ha på annat ställe. Men dock, jag får iaf ett litet fönster. Hade gubben & svärfar fått bestämma så hade vi inte haft ngt fönster alls. Är glad och tacksam över att dom ändå lyssnar på mig.



Gamla toafönstret bakom gardinen =) stort dubbelfönster som tyvärr måste bort.


Idag vaknade jag då gubben skulle åka till jobbet (jag är ju sjukskriven nu) Chanti jamade i högan sky av ngn anledning. Gubben kom in å sa hej då, och han trodde hon blev sur då Mango stack ut. För mat hade han gett henne. Hon lugnade sig dock då han åkt, å jag klev upp och tog mitt penicillin. Min mage har rasat, dvs har en hemsk diarée. Roligt att veta, nä det förstår jag. Men så är det och det kan ju bero på penicillinet...vad vet jag?

Idag känner jag mig piggare i bihålor och hals men då är det magen som spökar istället. Så det är väl tur att jag ändå är sjukskriven veckan ut. Känner mig aningen instängd, men tror jag ska ta itu med lite tvätt coh div hemarbete i lugnt tempo och i närheten av toan.

Jag har gjort dagen yogapass och meditation och därefter tog jag en härlig duch. Mango har hunnit ta in två döda råttor och en levande som jag fick jaga och sen få ut. Samtidigt tycker jag synd om de stackars mössen, rädda och i panik, jagade av en jättemänniska och två katter... kan inte vara lätt. Förhoppningsvis trodde han att han klarade sig pga sin egen list =) Trots att jag puttade ut honom/den genom dörren med skohon. Då fattade den att den var ute och vips sprang den iväg med sitt lilla hjärta i halsgropen. Mango blängde surt på mig å tycker nog att jag fattar ingenting då det kommer till jakt.

När jag tittar ut genom vårt fönster inser jag att det nu är dags att städa bort sommaren. Hösten är definitivt här och det grå tunga vädret har hållit i sig länge nu. Enda fördelen med regn är att det fyller på våra vattenkraftverk, då borde väl elen bli billigare? Pratade med gubben igår om detta, och som han säger. -Visst blir det mer vatten och fulla kraftverk, men energibolagen hittar alltid på ett sätt att ändå ta tillbaka det som ges. Då ska ngt renoveras mitt i vintern och för att uppnå balansen så måste givetvis elpriset åter höjas igen. Det är desamma som oljebolagen, trots att oljan blir billigare blir aldrig bensinpriset speciellt billigt ändå. har dom höjt 30 öre, kanske dom vid bra tider för oljan kanske sänka 15 öre som snart höjs till 30 igen då det blir sämre tider enl. oljebolagen. Otroligt som dom håller på.

Iaf är hösten med dess gråa dagar ett utmärkt tillfälle att bara ligga och vila, läsa den där boken som du tänkt på länge, eller bara kurera sin förkylning utan dåligt samvete för att solen och trädgårdsarbete lockar.

Dagens tanke:
Nybörjare ser många lösningar på ett problem, "experten" betydligt färre.
från Mia Törnbloms bok 2


Mina egna Tankar

Titta på värden, jobbet ditt från en ny vinkel varje dag. Försök att inte fastna i tristess, rutin och negativa tankar. Försök hitta på ngt nytt, gör en förändring i ditt liv. Förändringar ger dig ny smak på livet och inget att vara rädd för. "CARPE DIEM" Försöka se allt med ett barns ögon. Kan säga att det är bra att jobba på förskola, man ser alltid ngt nytt, en ny tanke eller ett annat sätt att göra saken på.

 

Ljus, Värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Mitt Måleri

Hej och tack för besöket och dina rara rader ;) alltis kul med nya bloggar som man kika runt i... nu ska jag ta mig en titt i din ;) jag återkommer hit med.

kram pia

2011-09-15 @ 13:46:06
URL: http://pwahlberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0