Höstrusket

Idag var det då återigen måndag, körde yoga och meditationen på morgon, skönt. Idag ska jag ha barnyoga med 5 åringarna, vilket gick kanon bra. Dom är duktiga och tycker det är rätt kul. Jag tycker det är kul att leda dom.

När jag kom hem, kom gubben strax efter. Sen ringde telefon och det var affären som vi beställt kakel & klinkers ifrån. Nu fanns inte tvättstugegolvet, hmmm. Gubben blev först smått krazy, för han är nog stressad utan att allt ska vara slut. Så vi funderade och kom fram till ett annat golv, som jag tror blir kanon. Bronsbrunt och helvit vägg med mönster, men ändå helt vitt. Kommer bli kanon. Och så slipper vi ha grått överallt, så jag kan nästan tycka det känns skönt att dom inte hade vårat första val. Men, hade det kommit så hade det säkert ändå varit bra.

I huset händer inte så mkt, svärfar har tagit ut fönstret i badrummet och dragit sladd tillsammans med gubben för kontakterna. Men vi väntar på att dom ska komma och borra hålet för att vi ska få bergvärmen... suck.
Svärfar kom förbi efteråt och drack kaffe, hade med sig en resa han funderade på till Budapest. Det enda jag vet om Budapest är att jag älskar bakelsen med samma namn =) Han hade iaf tänkt resa dit över jul-nyår för att prova på ngt nytt. Bravo för honom =) lite oroande är ju att det är nog inte med PRO den här ggn, så vem ska då "se efter" honom? Men, det går nog bra denna gång oxå. 

Pratade med min Mor och hon har äntligen fått sålt huset. Finns många fördelar, men hon var lite moloken ändå över att ha stängt dörren och gått vidare. Men skönt att någon annan tar hand om huset, och hon kan släppa taget. Det spökar en del i det där huset, berättade det för henne efter hon flyttat, å då vart hon förskräckt -tur att jag inte visste det, men jag har nog känt av det till å från ändå. =) går lixom inte att undvika. Jag kunde inte meditera i huset, för dom störde mig så mkt. Obehagligt.


Ute råder det nu rejält höstrusk. +4 grader på morgonen och snön är inte långt borta... I september, ok snart okt men det känns TIDIGT ju. Men det gör det alla år. Suck. Vi måste börja köra lite utegrejjer till huset, det som ändå ska stå ute även i huset.

Nu ska jag inte äta socker/slisk fram till jul för att vara rädd om min mage. Jag hoppas det ska fungera. Det är egentligen inte svårt, värst är ju under menstiden och då får jag väl äta en bit mörk choklad för att trösta mig lite.
Kolhydraterna måste jag oxå tänka på, äta mer kokta grönsaker för magens skull. Ska ju på ytterligare kontroll av magen i Piteå den 14 okt, ska nog åka till Mor & sova över där den helgen.

Dagens tänkvärda mening;

Allt vad du i dina sinnen kan föreställa dig och tro på kan du också genomföra




Arjeplogs kyrka

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0