kanske slut nu?

Igår var första dagen på jobbet efter två veckors sjukskrivning för förkylning. Blev ingen yoga för barnen då vi var kort om folk. Så jag var på avdelningen hela dagen. Roligt att barnen blev glada att ha mig tillbaka, skönt med lite barn kärlek =) Dom tyckte inte heller att jag behövde ha rast, vilket vi har 30 min efter lunch. De tyckte att jag skulle vara med dom. Dagen gick bra och vi hann oxå ut på utflykt. Trevligt.

Kvällen blev det o-möte på jobbet. Och vi gick igenom en hel rad med punkter. Då vi kom till hälsa så tyckte mina kollegor att dom inte längre ville ha yoga som personalfriskvård. Detta känns ju otroligt tråkigt, att jag inte kunna nå ut till dom så dom kunnat ta yogan till sig. Dom ville hellre ha styrketräning eller stavgång! Även barnens yoga blev det mindre av, bara varannan vecka då avdelningen tyckte att dom gick för mkt på olika saker med barnen.

Ja, vad kan jag säga? Jag är otroligt besviken över att jag inte lyckats och vet inte vad universum har för planer då det gäller mig och min yoga. Trodde och hoppades att då dom väl fick prova och känna yogans underbara verkan på kropp, själ och sinne att dom skulle ta den till sig, precis som jag en gång gjorde? Men det kanske är på fel plats och fel tid att införa den på ett sånt här litet ställe? Mitt "kall" kanske gör sig bättre på någon annan plats. Jag hoppas att förändringen ger mig svar och att puzzlet läggs vidare för mig i en positiv inriktning?

Jag vet bara att jag vill fortsätta med mitt yogaliv och hoppas jag får den möjligheten även i fortsättningen på något vis.

När sådant här händer, blir jag rätt oroligt i själen. Hade väldigt svårt att sova och har vaknat flera ggr under natten, drömt om de mest knepiga saker. Kommer dock inte riktigt ihåg dessa, då det i huvudet har varit en salig röra och jag känner en viss stress. Allt annat runt ikring mig ställs ju oxå på sin spets inne i kropp & sinne. Jag tänker en hel del och jag önskar att det skulle ske förändringar även på annat håll i livet. Men allt runt omkring är ju oxå i kaos, ett hus som står tomt och ska fyllas på med både det ena och andra, samt annat som oxå skulle behöva tas itu med. Men tar jag allt nu, blir det kanske fel och vart hamnar jag då? eller är det meningen att allt ska rasa för att ngt nytt ska kunna ske? Ja, svårt att veta i livets balansgång.

Nu jobb och imorgon har vi föräldramöte. Denna vecka blev en otroligt tuff start. Har jätteont i halsen igen? trots att jag fortfarande knaprar penicillin, undrar varför?

Ljus, värme, Kramelikram & Tjingeling



Är det slutet eller början av nuet?



Arjeplog i frostskrud, lånat från arjeplogsnytt

Kommentarer
Postat av: Linda

fy vad tråkigt att dom är så ointresserade av Yoga! Det som är så himla skönt. Tror att det är meningen att du ska flytta tillbaka hit till Luleå och hålla yoga så jag kan gå ;) Eva min kollega har via jobbet fått yoga som skulle kosta över 5000 och hon får väl betala kring 3500 tror jag/år. Dock får man gå hur mkt man vill. Jag valde actic gym som jag valt dom senaste åren då jag gillar att träna. Vill dock gå yoga också men har ej råd med att gå där hon går. Så kom hem nuuuuuuuuuuuuu :)

Kraam!

2011-09-21 @ 21:16:31
Postat av: Eva

Tack gumman, för att du vill ha mig tillbaka i Luleå. Känns ju trevligt att vara efterfrågad. 5000 på ett år för yoga är egentligen inte så dyrt. Det blir ju bara drygt 400/mån och hon får gå hur mkt hon vill. Ett pass/lektion brukar kosta 100-120 kr. Går man regelbundet 2-3 ggr veckan är ju 5000 ett mkt bra pris. Yoga är ju en investering i sitt eget mående. =) Kramiz Eva

2011-09-24 @ 09:18:04
URL: http://yoginiseva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0