När tog färgen slut?

Jag har spanat, tittat och sökt men våra svenska kök ska tydligen inte ha färg längre. Allt ska vara Vitt, vitt,vitt å lite mer vitt. Ibland kan man få leka med någon eller några kontrastfärger, väldigt mjuka dock och en knallig möjligtvis i själva inredningen men dock inte på väggarna.

När blev det "ute" med tapeter i köken? Tycker när jag kollar runt på inspirations sidor att de flesta mer eller mindre övergivit att ha ngn färg alls, varken i kök, hall, sovrum eller ens vardagsrum... är det den vita trenden som lamslagit alla svenska hem eller är det bara disigners (hoppas ingen blir stött) som håller sig safe med vitt?

Är vitt den ultimata färjen? Kanske... Å visst är det frächt och vackert med vitt, det är färgen jag yogar i men enbart vitt i hemmet, blir lite tråkigt tycker jag. Ingenting framhävs allt står där i sin vita glans och det avskalade verkar vara grejjen, avskalat med färg men mkt vita pryttlar i alla vrår.

Så vänner och alla besökare som snubblat in just till mig. ÄR det ngn som inreder eller har bra idéer och tycker om att det är ngn sorts färg på väggarna, skriv en liten kommentar. Eller tycker alla att jag ska ta det säkra kortet å ha Vitt överallt?

Här är några tapeter jag hittat som inte är helt tokiga, i mina amatörmässiga ögon =)









Det är alltså en vägg som ska tapetseras, sen är det bara små bitar runt köksskåpen.


Känner mig inte alls pigg idag, halsen är öm å mina halsmandlar är för tillfället the size of två potatisar i princip. Det känns så iaf, gör ont då jag nyser, hostar eller sväljer. Sov dåligt natten till idag.
Imorgon upp tidigt 05.30 och 06.30 åka till Piteå metropolen och göra läkarbesök, jippi... huvudet dunkar oxå, så det blir en trevlig liten resa på 50 mil t&r med ont lite här å var. Men alltid kul att åka till kusten, hinner kanske (dvs om orken finns) att schoppa lite eller iaf hitta en färgaffär som säljer tapeter, kanske hittar den optimala tapeten...yeeee... Vi måste nämligen tapetsera i köket, går inte bara att måla över, då skåp är flyttade och gammal tapetväv dykt upp därbakom.

Nu dags för skönhetssömnen... om det nu fungerar

-Det är omöjligt, sa Tvivlet
-Det är farligt, sa Rädslan
-Det är onödigt, sa förnuftet
.....Prova ändå.....viskade Hjärtat.......<3


TRO på det du vill uppnå, det är då det sker...
 


En liten skyddsängel gick igenom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar. Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig. Denna skyddsängel är med dig dag som natt så att ingen ska göra dig illa eller att inget hemskt ska hända dig.

Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar ned på oss, var vi än befinner oss

 

Ljus, värme & Kramelikramiz på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0