en bakåtblick & nu



Saknar sommaren & sonen.

Det borde vara minst 3 månader semester varje år för att man skulle kunna få njuta av hela sommaren och verkligen fått vila upp sig. Hösten är här och varje år känner jag mig snuvad på sommaren. I år hade jag 2 v semester och det var ju lika med 0... Visst var det skönt, fint väder mm, men det var ju fullt upp och jag känner inte att jag ens hann koppla av.

Nu är det bara att focusera på huset, allt jobb som det innebär. Gubben är stressad då det är så många lång lösa trådar på det mesta. Själv känner jag just nu inte lika stor stress, men den kommer. Idag är jag fortfarande hemma och försöker kurera mig med penicillinet och en del vila.

Chanti är glad då jag är hemma, vill busa hela tiden. Och så vill hon ha godis, hon går till
städskåpet och jamar och vill att jag kommer dit. Men för att få godis måste hon stå ut med lite borstning, vilket går bättre nu, när hon vet vart godiset är =) Så lite får jag borsta, men hon tröttnar fort. Det är några stora tovor i pälsen nu igen, då jag får borsta så lite länge och jag vill inte tvinga henne nu när hon tillåter mig att borsta lite grann. Men hon har ju en enorm päls, mkt hår som ska tvättas och kammas.

Sätter in lite bilder



Chanti njuter av värmen & sommaren, sover sött vid blomstocken i stugan.



Vår underbart vackra utsikt från stugan, njuter då jag ser denna



Fisk fick jag oxå när vi fiskade =) Jag var glad



Härlig väderbild uppe på Galtis pouda (Arjeplog)

Och lite dagens bilder...



Grått & regnigt idag, men lite luft på altan är aldrig fel



Bara så vacker, min Chanti =)



Bara så mysig, Mango i sin låda nyss inkommen från regnig jakt & fångst av råtta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0