Ren..t besök

Idag sken solen. Gubben steg till slut upp och vi packade ihop och åkte till stugan. Där var det plums varning. dvs; det gick inte att gå ovanpå snön utan vi sjönk ner ända till låret, så mkt snö är det kvar. Iaf så vägrade sambon att plumsa ända fram de ca 300 meterna till stugan. Så jag gick själv medans han försökte sig på en jakt på skidor, för att få tag i några. Det gick ändå rätt hyfsat att plumsa sig fram, och då jag närmade mig stugan fick jag syn på en Ren som gick runt stugan och letade sig lite att äta.

Den tittade upp då jag i sakta mak tog mig närmare, inte speciellt rädd för mig utan fortsatte mumsa på. Som sagt solen sken och det kändes så bra att vara i stugan, så jag gjorde upp eld. Strax efter kommer sambon och solen skyndade sig att gömma sig bland molnen och renen flydde in i skogen. Vinden friskade på och myset försvann...hm...
Så efter en stund grillade vi korv (dock inte samma sort) Dom brändes vid, trots att jag hade folie runt? hm, så jag fick grilla en ny omgång, tur att jag hade med mig så många.

vi åt och myset återkom ej, solen ville helt enkelt inte komma tillbaka =( så vi packade ihop och plumsade tillbaka till bilen.

Väl hemma ringde jag sonen, syster och systerdotter för lite uppdateringar och prat. Blir ledsen då det är så tungt för dom just nu i livet. Jag känner att jag skulle behövt åka ner till kusten och hjälpa till. Blir sen irriterad över att det inte är närmare. samt att jag jobbar på måndag, annars hade jag iaf kunnat åka ner i morgon å hem tisdag. Men vi var så få på jobbet att jag fick inte ledigt. Hade ju inte tänkt mig någonstans heller så jag sa ju att det var ok att jobba. Svårt att ändra på det mitt i helgen.

Nu lite film, kanske. Några bilder från idag iaf.



syns lite vid husknuten






Sött Ren besök




Lite eld och dryck =)

En bild på min vita panter





Matte, vad gör du? mjauu



Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0