The news in Arjeplog

Hallo alla bloggdiggare...hehe...
Idag fick jag sovmorgon. Ja, man kan ju tolka det på olika sätt, men en liten förklaring är att min älskade kisse chanti alltid väcker mig runt 05.30-06.00 varje morgon, oavsett om det är helg eller ej men INTE idag?? Vaknade vid 08.15 av att hon istället försökte bryta sig in i garderoben, av ngn oförklarig anledning? Så, jag fick sovmorgon, skönt =)

Men jag är ju med hund, så jag klev upp och gjorde mig klar för en hundsväng med förra grannens hund Chipp. Det snöar aldeles rysligt ute, så jag byltade på mig och tog sambon pickis, för denna har stått i carporten, dvs snöfri. Volvon var nämligen övertäckt med den vita massan.
Lite halkigt på vägen men 09.15 var jag hos Chipp. Han blev glad och vi var ute och gick ca 1 tim.

Under promenaden upptäckte vi att det var utryckning för brandbilen i Arjeplog. Stallet i Arjeplog hade tydligen larmat, men det verkade inte vara någon eld. Även räddningstjänsten kom, men båda åkte därifrån inom en 10-20 min. Så förhoppningsvis var det bara falsklarm.





Stallet med utryckningsfordon, syns dock lite dåligt då jag bara hade mobiltelefonen. 


Vädret idag har verkligen varit ruggigt. Det har snöat sen inatt och nu är klockan 19.00 och snön vräker fortfarande ner.

Idag har det inte hänt så mkt, svärfar var förbi, Jag har pratat med syster Å och lämnat in DD. På den vann vi 229 kr idag. Vi spelade dock för 250 =) så vi gick inte för mkt back iaf, köpte oxå några kort idag som jag ska skicka iväg. Pratade med Mor som nu ändå var på bättringsväg, skönt.

Övrigt har jag gått ytterligare en timme med Chippen och vi båda blev snöiga och blöta i det snöiga vädret.
Lagade fisksoppa idag, hade slut curry så soppan fick en annan smak idag. Smakade dock gott ändå.

Satt på en tvätt och gubben har suttit vid datorn och fixat. Vi ska se lite film senare.

Vårbild i Arjeplog... så här mkt snö är det fortfarande hos mig.



Vårbild 201204


Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0