Mini Rosa

Jag ska få mig en ny minidator och den är chockrosa i färgen =) Jag kan inte påstå att jag är någon "rosa" ballerina som älskar färgen egentligen, men kan nog köpa den iaf, på min nya dator...
 
Så, av svärfar får jag en; HP Mini 210-4122eo är en 10,1 tums elegant och lätt bärbar dator i snygg färg som passar människor i farten. Med sin långa batteritid på upp till tio timmar ger den här datorn dig frihet att nå internet och dina filer, lyssna på musik och redigera fotografier var du än befinner dig.  Tangentbordet är nästan fullstort som även gör datorn bekväm att skriva på.
 
 
 
Varför behöver jag en sån, vad ska jag använda denna lilla dator till?
Jo, ett gissel är ju då jag åker (bort &) till min Mor, som ingen dator har... Jag är helt enkelt så van att använda datorn för att finna information mm, samt att hjälpa henne betala räkningar el dyl som hon missat eller fått i retur då det inte alltid blir rätt på papper.
 
Även super bra att visa henne bilder med och dyl, då jag idag sällan framkallar bilder och hon inte kommer till mig regelbundet utan har varit enbart vid två tillfällen på 3,5 år. =) Och de få gångerna kanske vi inte sitter vid datorn och tittar bilder.
 
 
Igår for våra gäster hem, och det var mkt trevligt att ha dom på besök. Det som jag upplevde lite jobbigt var att jobba samtidigt. Tiden blev ju så kort, för att umgås. Nu var dom inte stillasittande på ngt vis, dom känner ju flera i Arjeplog så dom var runt å besökte dessa. Samt att svärfar for runt med dom på siteseing...
 
Igår Lördag blev iaf mkt lugn och satt mest försjunken i soffan. Gjorde middag och bjöd även svärfar på detta. Sen skjutsade jag in honom till samhället där han skulle sammanstråla med en vän.
 
Var iaf ut och cyklade lite under lördag, men känner mig ganska trött och sliten. Kan ju bero på att jag inte vilat speciellt under semestern, ingen direkt återhämtning. Eller som min plan var, åka till stugan och ha en meditations dygn i min ensamhet. För att finna energi och kraft, öka på den mentala balansen.
 
Chanti och Mango mår dock bra att gästerna, iaf hundarna åkte hem. Och kanske grannens hundar nu kan vila strupen efter att de skällt ut mina gästande 4-fotingar under 4 dygn...
 
Idag söndag ska jag åka och hämta en bäddsoffa åt sonen, denna ska jag måla och klä om. Kan vara mkt bra att ha en sovsoffa där om jag behöver.
Det är en furusoffa och klädseln var en sån där gammeldags blommig histori. Men skön att sitta på, vilken är A-O kan jag tycke. Många bäddsoffor är ju så hårda.
 
 
Vädret utanför fönstret är även idag soligt och jag tror jag ska ta mina pumpstavar å gå en runda =)
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0