The handy woman

Idag är det söndag, vaknade 08.00 men drog mig till en 20 över. Utanför fönstret strilade regnet, med kraft =) så jag log för mig själv i sängen. För ibland känns det bra att det sämre vädret kommer då man vill göra vissa saker, å känns bra att göra det då vädret inte är toppen. När vädret är toppen, vill jag njuta av det, å inte vara inne och fixa.
 
Men som den händiga kvinna jag är, steg jag upp och åt frukost, drack te och drog så på mig lite kläder. Igår började jag med Sonens bäddsoffa, så detta var det projekt jag skulle ängna mig åt idag.
 
Fick börja med att åka på affären för att där inhandla sytråd och en mindre pensel.
Kom hem och satte så igång att förbereda soffan för målning. Målade denna och blev nöjd. Sen tog jag tag i att sy soffkuddarna, fixade även två skjortor åt sambon =)
 
Rensade kissarnas toalett och tvättat en tvätt. Lagade mat, idag bidde det fisksoppa, gott! plockat i diskmarskinen å startade denna =D intresseklubben får notera. Sambon har letat kartor på nätet hela dagen, försökt ladda ner dessa till GPS:en så jag hittar då jag åker neråt på fredag. Men det verkar vara krångligt.
 
När han så satt där vid datorn så säger han, att han beställt samma typ av tyg till bilen som jag köpt till sonens soffa. Så blev det även lite mer grejjer. Sen började vi diskutera och han ville gärna ha samma tyg även på vår soffa här hemma som sonen fick =D för han tyckte soffan blev så snygg. det slutade med att soffan jag köpt till sonen, stannar kvar hos oss och han får våran. Men jag ska fixa våran oxå, så det blir nog bra ändå. kul när mitt pyssel blir så uppskattat att det inte får lämna hemmet.
 
Gammal bäddsoffa, inköp till sonen.
 
 
Sofftyg, fint va!
 
Har även kammat chanti, och kelat med henne oxå. Har ju värdens underbaraste kissar.Det går så bra med kamningen nu när hon kommit på vart godiset är, hon tigger och jag får kamma henne. Bra deal.
 
Chanti 2012
 
Pratat lite i telefon idag oxå. Min vän B-O ringde och det var roligt att höra ifrån honom. Han och sin sambo skulle till Luleå och undrade om jag var hemma då de skulle ner och hem igen, men det var jag ju inte, då är jag i södra sverige juh.
 
Pratat med sonen, berättade om soffan, han lät nöjd. Prata med syster och hon mår inge vidare, mkt värk. Hon ska till Umeå för strålning och hoppas på smärtlindring. Dubbelsuck! Stackars henne. Och till råga på allt elände så har hennes son som för 4 dagar sedan fick sitt MC kort åkt och krockat. brutet lårben, axel ur led och nyligen blivit frisk efter operation av knä, och nu operation igen.
 
Igår var det en helt underbar lördag, vädret var jättefint, dock en 10 min regnskur men övrigt vräkte dock solen ner. Vi grillade och satt och myste på altanen. Spelade ett parti yatzy och sambon slog mig rejält, han hade sån otrolig tur att det var hopplöst att försöka vinna över honom igår.
 
Nu bjussar jag på lite bilder, se och njut.
 
 
Altanen
 
 
Mitt skåp som jag målade förut, hänger nu på altanen
 
 
Yatzy på lördag e.m
 
 
Sommarprakt i trädgården
 
 
Min Chanti håller koll på oss då vi sitter ute.
 
 
Imorgon ska min nya dator komma...
 
 
 
 
De finaste jag har får ju vara på bordet...
 
 
Eller så hittar man den bästa på torktumlaren, där e det varmt å göttigt.
 
 
 
 
Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre...kram

Kommentarer
Postat av: Vickan

Riktigt SNYGGT tyg till soffan!

Svar: Tack =) Tror Robert blir nöjd.
Eva

2012-08-21 @ 18:36:04
URL: http://drmajk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0